Een probleem waar veel klassiekerliefhebbers mee kampen is ruimtegebrek. In de buurt van Minneapolis is daar een wel heel fraaie oplossing voor uit de grond gestampt: Een heel complex van garages, compleet met een soort clubhuis dat van alle gemakken is voorzien.
De eigenaar van de garage op de foto’s hieronder heeft een van de grotere versies gekocht. Hij zat thuis wat krap: zijn vier garages zaten vol, dus het was verhuizen, of een ‘garage-condo’ kopen. Tja, het is behelpen, maar hij kan nu tenminste zijn Cobra replica in alle comfort gaan bouwen. Of een feestje. Want daar is de ‘garage’ wel goed voor uitgerust…
Meer info: Jalopnik, 6speedonline.com,ย build-threads.com
Je hebt echt een leuke blog! Ik kom zeker terug!
@ lincoln inderdaad, ik heb een ‘poezen peugeot’ Miss Daisy ( de Peugeot dus) staat al 10 jaar stof te verzamelen in de garage in ons huis.
Kattenluik in de garage en de poes slaapt heerlijk op de voorstoel.
Af en toe rijdt ze er een stukkie mee, gaat ze achter het stuur staan.
En waag het niet om het raampje van de Peugeot dicht te draaien en madame er niet meer in kan, ga je niet winnen van een poes
@ Kevski: Die naam heb ik al bijna 41 jaar ๐
Ik heb besloten om m’n nickname ‘Klassiekerrally’ te veranderen in m’n echte naam omdat dat voordelen kan bieden bij het aanvragen van perstoegang.
En wat betreft de boomhut/garage: In een cafรฉ staat niet je restauratieobject waar je urenlang naar kan kijken. Het bier is er duur, en het is niet je eigen stek. Een film kan je in de bios niet even op ‘pauze’ zetten als je wat ‘bier moet wegbrengen’, dus het is allemaal niet hetzelfde…
Ik wil een garage condo! ๐
@ Wim (nieuwe naam trouwens?)
Sleutelen doe ik liever alleen. Vooral omdat ik dan kan vloeken en tieren zoveel ik wil en makkelijker afstand kan nemen zonder afgeleid te worden. Drinken doe ik niet, dus voor mij siroop/cola of water ๐ Daarnaast woon ik niet samen, dus dat honk heb ik: Mijn huis ๐ Vriendin sinds gisteren/vandaag ook niet meer. Dus ja, jullie omschrijven luxeproblemen die ik niet heb ๐ Daarnaast kan je voor een natje toch ook gewoon de kroeg pakken, zonder vrouwen? En voor een film de bios? Ik zie die problemen niet????
@ lincoln:
Yuppie scum? Ongetwijfeld ๐ Maar niet als het om auto’s gaat. Daarnaast deel ik je mening dat een een jonger gebakje beter rijdt. Maar goed, ik geef dan ook eerlijk toe dat ik geen enkele auto origineel laat. Tenminste, tot nog toe niet ๐ Ze moeten vooral rijden. Dat is en blijft nog steeds het beste wat er is.
Verder zit ik vol met ideeen, die ik nog wil gaan ontwikkelen. Maar wel stap voor stap. Ik moet eerst testen of iets werkt, voordat ik teveel wijzigingen ga doorvoeren en niet meer kan ontdekken waar de fout zit. Ik kijk dan ook niet de auto in zijn geheel, maar alleen naar de basis. Kijken wat ik daaraan kan verbeteren. Gisteren kreeg ik ineens het idee n.a.v. een artikel op AB over de SM. Inmiddels staan de eerste schetsen op tekening om een passief systeem te bedenken voor het onderstel. Onbekrachtigd maar wel hydrolisch. Het weegt bijna niets, maar kan op een normale auto enkele seconden van de rondetijd afhalen. Tenminste, als de theorie werkt. Dat ben ik nu aan het testen. Voor mij is dat ook de reden van het sleutelen. beter zijn dan de rest. Niet alleen monteren, maar met name ontwikkelen van onderdelen die niet bestaan is mijn ding….
@ Kevski: Dat er onderhoud gepleegd kan worden aan je geliefde klassiekers is bijzaak. Mooi meegenomen. Dit is gewoon de ‘grote jongens’ versie van een boomhut. Lekker met je maten een biertje drinken en slap ouwehoeren. Je eigen domein. Stapels autotijdschriften die je eens NIET hoeft op te ruimen. Actiefilms kijken die je vrouw/vriendin nooit wil zien. Noem maar op…
@Kevski .. zit er dan geen greintje yuppie-scum principe in je donder ??
zoals .. “oldtimer aanschaffen en in een perfecte situatie plaatsen” ..
de boel uit elkaar trekken ..
deur achter je dicht gooien ..
en over 2 weken de boel in precies de zelfde staat aantreffen ..
desnoods je kat 10 jaar lang van slaapplaats voorzien ..
en zorgen dat je chrome gereedschap lekker blijft glimmen ..
eind van de dag zijn oldtimers het leukste om er onderhoud aan te kunnen plegen ..
voor vervoer rijdt een 15 jaar oude 400 euro kostende Sierra veel beter ..
I really dont get all of you. Zoiets ken ik al jaren. Hier heb je bjvoorbeeld ASK (Auto Service Club) Daar wordt je lid van voor een jaar. In het weekend kan je dan gebruik maken van al het gereedschap en dingen als een brug. Het enige wat niet gaat is stallen. En eventueel kan je wel aanvragen of je er een paar weken continu mag staan, als een auto geschuurd moet worden of een spuitbeurt. Maar veel langer ook niet. Maar goed, de meeste reparaties zijn in 2 dagen makkelijk uit te voeren….
Oh ja, ik wil dat de R8 op een laminaat vloertje staat en stalling voor de Renault Estafette of Renault Super Goelette (SG) – als ik ga sporten moet ik wel een bestelwagentje hebben dat de R8 trekt wat uit die periode is.
Kosten geen pepernoot, een Estafette verlengd en verhoogd of de grotere Saviem-Renault SG 2 voor zo’n 1000 – 2000 euries koop je al een ‘echte รญn Frankrijk en Lincoln kan em overdag als onderdelen bussie gebruiken.
’t eigenlijk wel eenheel erg goed idee, een soort doe het zelf garage waarbij iedereen elkaar nog een handje kan helpen. Zo snap ik nix van plaatwerk maar heb ik geduld (vraag me niet hoe ) en kom ik altijd uit elektriek.
Een uitbater / beheerder die er woont is ook een goed idee, door mijn business -brandbeveiliging- kunnen we er een mooie water-mist installatie in donderen, een stuk of vier vijf centrale bruggen, ieder zijn auto’s en gereedschap achter een eigen gesloten roldeur, laswerk op een speciale lokatie en spuitwerk uitbesteden.
Soort Super Gentleman’s autoclub.
En โฌ 30,- in een ouwe kippenschuur is vrij normaal hier (in het Oosten des lands), maar nergens heb je voor dat geld ook fatsoenlijke sleutelmogelijkheden. Het zou me best wat waard zijn om zo’n faciliteit in de buurt (< 5 km van huis) te hebben.
man .. heb al zo vaak gedacht om hier in zuid-holland ook zoiets op te zetten ..
echt een droom van mij .. mooie houtskelet bouw met epoxy vloeren ..
ik heb al kavels vol getekent en weet ik hoeveel kosten berekeningen gemaakt ..
iedereen zijn eigen box met brug .. water en drie-fasen groep ..
een 3,5 meter brede overhead deur ..
zo,n 50 units met centraal punt ..
ik moet tenslotte ook ergens wonen .. kan ik mooi de boel bewaken ..
schoonmaken en onderhoud doe ik zelf wel ..
er zijn in nederland natuurlijk veel meer klassiekers dan de rest van de wereld ..
en dan heb ik het niet eens over verhoudings-gewijs maar over netto aantallen ..
de meeste vinden 30 euro stallings-kosten p/m in een ouwe kas al veel ..
dus krijg je hier al rap te maken met luitjes die er een garage bedrijfje willen maken of de boel willen volzetten met stink-plantjes ..
zo .. dat was mijn droom ..