Imitatio et aemulatio, beide Latijnse termen betreffende poëzie. Het wil zeggen dat je een gedicht mag kopiëren en verbeteren, een groot verschil met vandaag (ivm kopieerrechten). Deze spots zijn ook een kopie en een verbetering: beide auto’s zijn al eens voorgekomen in de reeks, maar niet in deze vorm. Om te beginnen krijgt u meteen de uitzonderlijke aanbieding op uw bord. 😉
De Citroën 2CV Charleston
Ik durf te wedden dat u dit zicht nog nooit gezien hebt! Tenzij u onlangs de Legeweg (tussen Moerbrugge en Assebroek, in België) gepasseerd bent uiteraard. Deze 2CV Charleston staat alleen in de lege showroom van een Citroëndealer die de zaak stilgelegd heeft.
Menig autoliefhebber kijkt om naar dit vreemde zicht, een o zo bekende eend in het midden van een lege showroom, zelfs vroeger zag men het nooit. Het beeld is haast poëtisch.
De geschiedenis van de 2CV kennen we uiteraard al uit de eerdere spot, dus laat ik u de foto’s. 🙂
__________________________________________________________________________________________
De tweede auto (als je dezelfde auto gaat spotten, doe je het meteen goed met twee stuks 😉 ) is dezelfde als de eerste in de gespot reeks. Jawel, voor de derde keer komt er een Ferrari bij in de gespot reeks! Het schijnt dat die auto’s gekend en geliefd zijn ofzo…
De Ferrari Mondial 8
Dit is echter niet de sterkste variant, het is een ‘basismodel’. Een 3 liter V8 hoort tot die basisuitrusting. Maar al die stickers dan weer niet! De eigenaar zal in zijn leven hoogstwaarschijnlijk veel gedroomd hebben van een Ferrari, daar hij duidelijk wil maken dat dit een Ferrari is door allerhande logootjes op elke zijde. Ah, ieder beestje heeft zijn streken. 🙂 Verder hebben we de geschiedenis van deze auto al besproken in de allereerste spot, ik laat u dus alweer met de foto’s. 😉
Als iemand een wallpaper wil van een foto, meld het formaat in de reacties aub!
En kijk eens welk artikel nu het meest populair is? 😆 Het is gewoon een glazen bol! En enkel mijn artikelen krijgen de dubieuze titel!
Oh, last but not least: de teller is ook verraderlijk: dit artikel stond al genoteerd als meest populaire artikel alvorens ik het postte. Something strange is going on here…
@ Citrofiel
Je dacht toch niet dat je die reactie kon posten zonder dat ik ging opscheppen over hoe geniaal ik ben, of wel soms?
Wat ik denk is, naast het feit dat ik een geniaal schrijver, auteur, fotograaf, fietser (je moet ook naar de auto’s geraken hé ) en euhm… Op ‘post artikel’-klikker ben, dat het gewoon enkele views scheelt, niet veel… Er is ook een paar keer naar dit artikel gelinkt, en dat kan wel eens het verschil maken. 😉
“Bezoeken vandaag: 171. Meest populaire artikel: Gespot: Uitzonderlijke aanbieding!”
En dat voor een ouder, niet heel bijzonder artikel waar al een poosje niet gereageerd is. Bijzonder. Hoe zou het komen? Veel mensen die een zoekopdracht doen en dan hier komen, en ook bots die in gaan op het woord ‘aanbieding’, of zo. 😆
Edit: ik verbaas me er ook over. Wellicht geeft een intensieve studie van de statistieken een antwoord op de vraag waarom dit artikel zo populair is, maar ik heb daar geen tijd voor (en geen zin in 😉 )
@ Christophe; Dank je voor het troosten, nu zal ik gaan aanvangen met het opdweilen van de plas die is ontstaan uit mijn tranen… 😉
Bedankt trouwens! 😀
@ Citrofiel
Om je wat te troosten: hij is niet failliet gegaan, hij is ermee opgehouden (geen opvolgers… Spijtig eigenlijk). 🙂 Of is dat erger? 😛
Een Citroëndealer failliet… 😥 🙁 😉
De foto’s van de Ferrari zijn erg geslaagd! Jammer genoeg is het niet mijn stijl auto, dus geen wallpaperaanvraag van mijn kant. (ach, ik heb nog een berg wallpapers van appeltje liggen… 😮 )
Haha, ow wat zielig voor dat Eendje. Wie redt ‘em? Die Ferrari laat je beter staan. Wat een gedrocht.
La solitude d’une Deux Chevaux