Fraai hoor, zo’n Ford 5-Window Coupe uit 1932. Maar dik tachtig jaar nadat die auto’s van de band rolden, is de kans groot dat het plaatwerk danig is aangevreten door de tand des tijds. Dat wordt dus een klus voor een geoefende plaatwerker, die elk doorgeroest deel van de carrosserie moeizaam reproduceert. Of toch niet?
Het hóeft niet, want Ford heeft United Pacific zijn zegen gegeven voor de reproductie van complete carrosseriën en losse plaatwerkdelen. Op die manier kan je relatief eenvoudig een ’32 5-Window Coupe restaureren. Of een hot rod bouwen. Welke weg je ook inslaat, bij de aanschaf kan je kiezen uit een carrosserie met dicht dak of met vouwdak, en met of zonder ventilatieopening voor de voorruit. Meer opties zijn er niet.
De carrosserie is gemaakt van dezelfde materialen als het origineel, waarbij de fabrikant het toepassen van wat dikkere materialen op sommige plaatsen wenselijk achtte. Ook de afmetingen zijn zoals Ford het destijds bedacht heeft. Wil je dus een lagere carrosserie, moet je de zaag in het ongeveer € 15.500,- kostende stuk vakwerk zetten…
Meer informatie vind je op de website van United Pacific.