Gelukkig waren we niet alleen tijdens de Spa Six Hours in het weekend van 26 en 27 september. Lezers Simon Herman en Pieter Ameye waren er ook. En maakten foto’s die we graag met andere lezers delen. Ze zijn prachtig en de sfeer druipt er van af. Geniet er van!
Spa Six Hours 2009: No Jacket Required?
Spa Six Hours 2009: De zes-uurs race
Spa Six Hours 2009: Pre-war Sports Cars
Spa Six Hours 2009: Videoimpressie zaterdag 26 september
Spa Six Hours 2009: Masters Sports Cars
Spa Six Hours 2009: Videoimpressie zondag 27 september
Spa Six Hours 2009: Lezersfoto’s!
Prachtige plaatjes van een mooi evenement! ❗
Ha, bedankt Wim. Blijkbaar was de wagen oorspronkelijk van Simca en is CG een coachbuilder. Dit heb ik nog gevonden:
Reeds in 1962 komt er ook een Coupé-versie op basis van de Simca 1000 uit, de Simca 1000 Coupé, een fraai ontwerp van Bertone. In 1967 wordt deze opgevolgd door de Simca 1200S, die een stuk sneller is en een aansprekender front heeft. Tussen 1967 en 1974 is ook een bijzondere variant op de Coupé leverbaar: de Simca CG, die in kleine serie gemaakt wordt door Chappe frères & Gessalin en een polyester carrosserie heeft.
@ PieterA: Het is een CG! En ik gok op een 1300 S Coupé, maar ik kan de zijkant niet goed zien, dus het kan ook een 1000 Sport zijn, of misschien een 1200 S Coupé.
CG is (was?) een klein Frans merk, waar ik verder niets over kan vinden 🙁
Ik heb ondertussen al aan de Deutsch & René Bonnet Djet zitten denken, maar die heeft dat logo niet. De klep met de scharnieren buitenom komt dan wel weer rechtstreeks van een A110. Wat niet het geval bij de Djet was voor zover ik weet.
@ PieterA: Goede vraag. Ik heb de link even omgezet in een afbeelding.
Iemand bekend met dit merk?
@Simon Mastenbergen ..
stagnerende restauratie !! ja ja ..
en wat gebruik jij als excuus ??
auto staat te ver weg ..
niet de juiste onderdelen kunnen vinden ..
moet eigenlijk een brug hebben ..
bout afgebroken ..
mijn handen zijn nu schoon ..
ga eerst een cursus lassen doen ..
het hebben van de zaak is het einde van het vermaak ..
geen tijd (maken) ..
heb mijn 70er Olds praktisch in mijn huiskamer staan ..
en mijn excuus is meestal ..
“ga ik morgen aan beginnen” of “heb net mijn huis helemaal schoon gemaakt ..
maw .. hoop dat je snel het vuur weer kan hervinden ..
weet je wat ?? we maken hier ter plekke een afspraak ..
jij staat volgend jaar met je Mustang op Spa .. en ik met mijn Olds ..
@lincoln
Inderdaad is er connectie met de Mustang, in het bijzonder auto 52 in de Six Hours. Een vriend van mij prepareert deze auto (naast vele andere Shelby Mustangs, AC Cobra’s en gerelateerde auto’s). De Ford Mustang Shelby #52 is de winnaar van 2007 en een van de snelste van Europa. Daarnaast ben ik zelf eigenaar van een Ford Mustang Fastback 1965, die echter in restauratie zit (al veel te lang 😥 ). Kortom, voor mij is de Mustang de auto van het veld, hoewel als ik echt moet kiezen het onmogelijk is vanwege de vele mooie auto’s.
Kan iemand helpen bij de identificatie van deze bolide? De auto heeft veel karakteristieken van de Alpine A110 en het logo zegt me vaag iets. Verder ben ik nog niet geraakt. Benieuwd! 8)
@Simon Mastenbergen ..
o.k. .. de Ford Mustang komt wel bizar veel langs je lens op het moment dat je de ontsluiter activeert ..
enige connectie ??
(great pictures by the way) ..
Prachtige foto’s van een prachtig evenement. Zeer inspirerend voor de meeting van volgend jaar. Volgens mij, na de Goodwood Revival Meeting, the place to be.
Ga al jaren en de laatste jaar met track-toegang. Voor een impressie zie: http://gallery.me.com/itsaford
Groet, Simon
Zalige foto’s heerlijke sfeerbeelden
Helemaal mee eens, lincoln!
o.k. deze foto,s trekken de beste site van nederland toch even naar een hoger plan ..
je kan de sfeer bijna ruiken ..
mede door de heerlijke na-zomerse ochtend zon ..
netvliesstrelend .. absolute kunstwerkjes ..
Mooi man!
Wow. That’s just something else!
Meesters aan het werk… De namen alleen al maken al duidelijk van welk niveau de foto’s zijn, heb ze nog niet eens allemaal bekeken!