Oh jongens, waar kom ik nu weer mee aan zetten? Welke naïeveling begint hier nog zonder zorgen aan? Is restauratie economisch wel verantwoord? En moeten we die laatste vraag wel stellen? Welnee! Want ik hoop echt dat een liefhebber deze Elan weer in topstaat zal brengen, en daarbij de verleiding kan weerstaan om er zomaar een moderne motor in te lepelen. Dat zou gewoon té makkelijk zijn. Hier hoort weer een echte Lotus Twin Cam in. Zoals gewoonlijk koop ik ‘m niet. Wie durft wel?
De advertentie is hier te vinden.
ps: over de Escort is mij verder niets bekend, ook een leuke auto…
Hall zusammen,
Danke für den tollen Beitrag. Coole Sache. Ihr seid gebookemarked.
Danke
Bis bald!
Bedankt voor de update Paul!
De nieuwe eigenaar kan een pracht van een Elan krijgen, als hij er flink wat tijd in steekt. Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het eindresultaat…
De Wagen is nu in Belgie bij iemand die er nog een motor voor liggen heeft, en je kan het ook bekijken als een spaarpotje, je steekt er inderdaad geld en tijd in. Maar eens hij staat te blinken in je garage Hmmm
@herman brouwer : Neem een vriend die een jacht heeft 😆 , betaal alle boodschappen als je een paar dagen gaat varen; daarna stap je af, je helpt nog met wat andere zaken en gaat gerust weer naar huis toe.
On topic: weer een schatje een Elan Coupe, wie geeft er om geld als je met je Elan aan het scheuren bent, da’s toch onbetaalbaar en veel goedkoper dan een boot !
@ lincoln: Die illusie ben ik al lang armer… Nu heb ik voornamelijk gewoon plezier in het rijdend houden van ’t ouwe spul. Kost meestal geld, maar het hoeft niet duur te zijn. Denk bijvoorbeeld aan de Austin 1300 GT die ik kocht. Had een gereviseerde motor! Het hele wrak kostte ongeveer net zoveel als een set nieuwe zuigers voor de motor. En na het slopen van de auto heb ik er nog onderdelen van kunnen verkopen. Zo verkreeg ik een top blok voor een prikkie! Daar geniet ik nou van…
o,ja .. ik beeld me altijd stee-vast in “goud in handen” te hebben ..
elke keer weer ..
dat lukt tot het moment van de overschrijving ..
daarna is het in ene keer realiteit ..
maar ik kan mezelf echt overtuigen dat ik een economisch verantwoorde beslissing maak ..
en mijn omgeving enthousiasmeer ik net zolang tot ze het met me eens zijn ..
dan kan er toch nix meer mis gaan zou je denken ..
Een hobby mag geld kosten. Ik heb jaren gezeild. Dat is vergelijkbaar met het zitten op een schommel, in de stromende regen, en briefjes van 500 doorscheurend.
Met autos veelal niet anders… Maakt hooguit meer herrie…
Maakt toch ook geen bal uit of een restauratie rendabel is of niet? Je vraagt toch ook niet aan iemand die voetbalt of golft of dat wel rendabel is?
Het is een hobby. En een waar je veel plezier aan kan beleven. Rendabel… BAH HUMBUG!
@Klassiekerrally ..
dat wil ik zeker niet weten ..
ik word er nml dagelijks mee geconfronteerd ..
maarja .. da,s dan weer het lot van een klassiekerrallypunteneller ..
@ lincoln: je wil niet weten hoe veel restauraties absoluut niet rendabel zijn… En toch gebeurt ’t!
economisch verantwoord ??
dat is (gelukkig) ook bij de echte liefhebber van essentieel belang ..
als je toevallig nog een motor-blok hebt liggen lijkt me 1/3de van de prijs “redelijk” ..
(ps .. ik heb totaal geen zicht op de historische belangerijk-heid) ..
In de excort zal de motor wel eens kunnen zitten 😉
Oh ja, de tekst van de advertentie:
Kenmerken
* Bouwjaar:
* 1966
Beschrijving
aangeboden Lotus Elan Coupe
Afkomstig uit California USA
Chassis is gaaf
Motor is niet aanwezig ,versnellingsbak wel.