Van 18 december 2009 tot 17 januari 2010 vond in Brussel de tentoonstelling ‘Bugatti 100 Expo‘ plaats. Klassiekerrally-lezer Pieter Ameye maakte er onderstaande prachtige foto’s, die we voor zich laten spreken. Geniet er van!

Bugatti T101 Coupe Gangloff
Bugatti T101 Coupe Gangloff
Bugatti T57's
Bugatti T57's
Bugatti T59
Bugatti T41 Royale (schaalmodel in 1:8 door Misco)
Bugatti T55 R Super Sport
Bugatti T55 R Super Sport
T32 'Tank' / / T55 R Super Sport
T32 'Tank' / / T55 R Super Sport
Bugatti 100P
Bugatti 100P
Bugatti T251
Bugatti T251
Bugatti T57 Coupé profilé Gangloff
Bugatti T57 Coupé profilé Gangloff
Bugatti radiator
Bugatti radiator
Bugatti T43 Grand Sport
Bugatti type 59
Bugatti
Bugatti Type 59 en Bugatti type “Baby” (geel)
Bugatti T57S R Atlantic
Bugatti T57S R Atlantic
Bugatti
Bugatti
Bugatti T251 / T57S roadster
Bugatti T251 / T57S roadster
Bugatti T57 Coupé profilé Gangloff
Bugatti T57 Coupé profilé Gangloff
Bugatti T35 C
Bugatti T35 C
Bugatti T35 B roadster
Bugatti T35 B roadster
Bugatti 100 Expo foto’s
Getagd op:

20 gedachten over “Bugatti 100 Expo foto’s

  • 8 februari 2010 om 20:14
    Permalink

    Hij deed het er inderdaad schitterend. Vreemd nochtans als ik hem die foto’s zag maken. Met alle finesse en dan dit resultaat. Echt knap.

    De tentoonstelling was inderdaad niet perfect opgesteld naar mijn mening, hoewel: knappe plaatjes lijken toch mogelijk te zijn.

    En inderdaad, die biepertjes waren eerst best verschieten.

  • 5 februari 2010 om 21:57
    Permalink

    Altijd aangenaam wanneer Pieter Ameye er werk van maakt. 😛

  • 4 februari 2010 om 16:15
    Permalink

    Zonder statief, sjiek.

    @ Sjon: Ik begrijp wat je bedoelt. Zelf heb ik ook niet zo veel met de Veyron. Enige voordeel wat ik ervan zie, is dat er best wat geld vrijkomt wat ook weer ten goede komt aan evenementen voor klassieke Bugattis.
    En de bezittingen van de Bugattis (Chateau St Jean, etc) zijn in ieder geval weer gerestaureerd.

  • 4 februari 2010 om 15:15
    Permalink

    ‘k weet het niet, vond het altijd een merk dat omgeven wordt door romantiek en mysterie, maar met die Veyrons en al die speciale uitvoeringen lijkt het wel een soort veredelde Ford Escort voor snelle jongens of zo
    Voor mij is Bugatti een beetje dat magische kwijt.

  • 4 februari 2010 om 13:32
    Permalink

    Geen statief, en wel een relatief lange sluitertijd? Moet ik niet proberen met mijn zenuwenhandjes. 😛

  • 4 februari 2010 om 13:14
    Permalink

    @Herman Brouwer: Ik heb geen statief gebruikt.

  • 4 februari 2010 om 12:50
    Permalink

    Bedoel je voor Mulhouse of Essen? In Essen zal wel genoeg licht zijn. In Mulhouse kan je dat vergeten. De mooiste modellen staan in een soort donkere kamer.

  • 4 februari 2010 om 12:43
    Permalink

    Ik moet dan even een goede camera lenen, want mijn Fuji heeft de flits wel nodig… Statief mee, en dan ga ik flink m’n best doen om niet te flitsen (en op de heen- en terugweg niet geflitst te worden).

  • 4 februari 2010 om 12:27
    Permalink

    Ik neem aan dat je over een statief beschikte?

    Bij nader inzien had ik idd mijn SLR camera mee moeten nemen. (zo’n ouderwetsche, met van die geheugenkaartjes die opgerold zitten, en die naar een laboratorium moeten om uitgelezen te worden)

    Ik heb ook een 1.8 50mm lens daarop.

    De point and shoot die ik nu heb heeft een 28mm lens. Dat is op autoshows wel makkelijker. Maar dan moet er wel licht zijn…

    Overigens had ik niet de indruk dat museumpersoneel zich erg druk maakte om die paaltjes. Eigenlijk net zo als in Mulhouse.

  • 4 februari 2010 om 11:48
    Permalink

    Ik heb een lichtsterke lens gebruikt, alle plaatjes zijn met een 50 mm f1,8 geschoten op iso 400 en een relatief lange sluitertijd. Zelfs dan hield het niet altijd over. Ik vermoed dat de lichtomstandigheden op de Techno Classica wel iets beter zullen zijn.

    Nadeel was wel dat ik beperkt was in afstand en ik dus heel wat (semi) detailfoto’s heb (moeten) nemen. Hier en daar was er dan weer voldoende afstand om de auto er volledig op te krijgen.

    Als ik zeker een tip mag geven, tracht niet (of zo weinig mogelijk) met de flitser te werken ! Echt bizar hoeveel mensen ik met flits heb zien fotograferen die over een DSLR beschikten.

    Naar mijn aanvoelen werkt dat gewoon niet in dat soort omstandigheden. Tenzij misschien wanneer je over een behoorlijk professionele externe flitser beschikt, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.

    En die paaltjes waren inderdaad ronduit overgevoelig!

  • 3 februari 2010 om 21:19
    Permalink

    Wellicht kan Pieter een paar hints geven. De compositie klopt, de scherpte-diepte klopt, en de belichting klopt.

    Ik stond er met een eenvoudig point and shoot cameraatje, maar ik had grote moeite met de belichting. (en de scherpte-diepte kan ik niet beinvloeden…) Blijft over de compositie, maar daar kreeg ik de tijd niet echt voor. (ik was met 2 anderen)

    Enne, irritant he, die paaltjes die gaan piepen als je te dichtbij komt…

  • 3 februari 2010 om 20:39
    Permalink

    Inderdaad Citrofiel: da’s een hele prestatie.
    Als alles goed gaat, bezoek ik op 7 april (de persdag) de Techno Classica. Maar ik weet zeker dat mijn foto’s niet zo’n hoog niveau halen…

  • 3 februari 2010 om 18:29
    Permalink

    Hoe krijg je het voor elkaar om op een tentoonstelling zulke prachtige foto’s te maken zeg… 😮 Als er geen afscheiding in de weg hangt dan lopen er wel mensen voor of de belichting verpest alles. Superplaatjes!

  • 2 februari 2010 om 23:21
    Permalink

    graag gedaan. Complimenten voor het fotowerk. Ziet er erg goed uit. Heel erg goed zelfs.

  • 2 februari 2010 om 21:34
    Permalink

    @Herman Brouwer: Ik evenmin, bedankt voor de correcties!

  • 2 februari 2010 om 21:26
    Permalink

    Hallo Herman, bedankt voor je correcties. Ik heb ze toegevoegd, er vanuit gaande dat ze correct zijn. Zelf ben ik niet tot in detail bekend met alle Bugatti’s…

  • 2 februari 2010 om 21:04
    Permalink

    Waar Bugatti T59 staat, moet staan: Bugatti T41 Royale (schaalmodel in 1:8 door Misco)

    Waar Bugatti T43 Grand Sport staat, moet staan: Bugatti type 59.

    De laatste staat ook op de foto met een Bugatti type “Baby” (geel)

  • 2 februari 2010 om 09:46
    Permalink

    man .. het lijkt wel of er met de dag antieke Bugatti,s bijkomen ..
    (wat in essentie ook zo is) ..
    toch knap dat het merk zo,n zweem van “afstand” kan blijven behouden ..

    iets wat bijv. Tatra of Talbot niet lukt ..
    mede omdat ze de naam in de jaren 70/80 helemaal veklooit hebben ..

    double thumbs up voor de foto,s iig ..

Reacties zijn gesloten.