Evenementen,  Races,  Trackday,  Youngtimers

REPRO: YTCC Circuit Nurburgring 11/09/2010

De zaterdag waren we afgereist naar circuit Nurburgring voor de verslaglegging van de YTCC race die daar verreden werd. Gek genoeg was ik er altijd vlakbij op de Nordschleife, maar nooit op het circuit zelf. En ik en de rest van de crew betrapten onszelf er toch wel op dat we op de heen en terugweg ook wel erg van de omgeving genoten hebben. Al gooide een gaatje in mijn trommelvlies wel een klein beetje roet in het eten in mijn geval, door het toch wel merkbare hoogteverschil.

Kom je aan bij het circuit denk je leuk perskaarten op te halen. Maar nee hoor. Helemaal niets bekend. En daar sta je dan met je gebrekkige Duits…. Dus ik kneep hem wel even. Want ja, 4 uur rijden voor niets had een behoorlijke domper geweest. Gelukkig met handen en voeten toch nog in kunnen schrijven. Kaarten meegekregen. Waren de pershesjes op. Dus ja, dan maar zonder hesje langs de baan. Die dienen er toch alleen maar voor om je te identificeren als je platgereden wordt ( fotograferen is niet zonder risico ) en het was die dag toch al veel te warm. Tel daarbij dan nog de bepakking op van een camera van 6 kg, eten en drinken. Erg rauwig waren we er dus niet om. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.

Vervolgens was het snel de paddock op, op zoek naar Albert Westerhuis, Paul Geeris en Randall Lawson. De eerste kennen jullie natuurlijk al, aangezien we daar al vanaf de eerste YTCC race contact mee hebben. Paul geeris is de eerste nieuwe naam, al hebben jullie zijn commentaar al in een vorig topic voorbij zien komen. Deze heeft te maken met het nodige Porsche geweld wat in deze klasse meerijdt. Randall Lawson is 1 van de organisatoren achter de YTCC en vooral verantwoordelijk voor het pers gedeelte. Heb hebben jullie ook al eerder voorbij zien komen, aangezien hij rijdt in 1 van de Alpine A310's die er meerijden in de YTCC.


Eenmaal bij Paul Geeris aangekomen viel ons een bericht op op 1 van de serviceauto's van het team. Dat kon ook niet anders, want alles zat onder de afzetlinten. Na aandachtig lezen kwamen we er uiteindelijk achter dat het te

am van Randall Lawson hier verantwoordelijk voor was. Let maar eens goed op de naam. Geintje onderling moet kunnen toch? Ik voorspel wel een geintje tijdens het laatste evenement op Zandvoort op 9 en 9 oktober van dit jaar….

Dan de races: Er werden er dit keer 2 verreden. En de YTCC waren dit keer niet alleen: Een soortgelijke raceklasse uit Frankrijk had zich gemengd met het YTCC veld. Onder andere weer een andere Ford Capri en een BMW 6 serie deden er hun opwachting. Maar ook een voor mij onbekende auto (anyone?) waar ik echt van stond e watertanden. Andere deelnemers waren een Lotus Europa, BMW 2002 en zelfs enkele prototype wagens. Kortom: Afwisseling genoeg.

Tijdens de race waren er niet echt noemenswaardige evenementen. Er reed een Saab mee die we al vrij snel niet meer terug zagen. Verder spinde er een BMW voor mijn camera. Het ergste was uiteindelijk 1 van Paul Geeris zijn auto's eraan toe. Deze werd hard de vangrail ingezet en moest worden afgevoerd.

Maar er waren ook mooie dingen: Veel gevechten op de baan. Daarnaast de nodige winnaars natuurlijk. En last but least: Albert heeft de problemen opgelost rondom de trabant. Het benzineaanvoerprobleem is verholpen. Uiteindelijk bleek toch de benzinepomp de boosdoener. De eerder gespinde BMW viel in race 2 in de prijzen en werd 2de. Iemand die in race 2 nog in de prijzen is gevallen, namelijk Jan “Boy” Bot. De jongste deelnemer in het veld.Op het startlijst stond zijn naam dan ook als Jan Boy ( geintje van de organisatie ). En dat zal nu wel zo blijven.

Daarnaast nog veel meer andere dingen gezien, al had dat niet echt onze aandacht. Toch maken we ook daar nog een topic over…. Maar al met al hebben we meer foto's gemaakt dan we konden plaatsen. Deze kun je weer vinden op M-Blom.nl

Tekst: Kevin Kevski Style Houtzager
Fotografie: Matthijs Blom, Nancy Verheul en Kevin Kevski Style Houtzager

Meer foto's ook nu weer op www.m-blom.nl

zp8497586rq

18 reacties