De zaterdag waren we afgereist naar circuit Nurburgring voor de verslaglegging van de YTCC race die daar verreden werd. Gek genoeg was ik er altijd vlakbij op de Nordschleife, maar nooit op het circuit zelf. En ik en de rest van de crew betrapten onszelf er toch wel op dat we op de heen en terugweg ook wel erg van de omgeving genoten hebben. Al gooide een gaatje in mijn trommelvlies wel een klein beetje roet in het eten in mijn geval, door het toch wel merkbare hoogteverschil.

Kom je aan bij het circuit denk je leuk perskaarten op te halen. Maar nee hoor. Helemaal niets bekend. En daar sta je dan met je gebrekkige Duits…. Dus ik kneep hem wel even. Want ja, 4 uur rijden voor niets had een behoorlijke domper geweest. Gelukkig met handen en voeten toch nog in kunnen schrijven. Kaarten meegekregen. Waren de pershesjes op. Dus ja, dan maar zonder hesje langs de baan. Die dienen er toch alleen maar voor om je te identificeren als je platgereden wordt ( fotograferen is niet zonder risico ) en het was die dag toch al veel te warm. Tel daarbij dan nog de bepakking op van een camera van 6 kg, eten en drinken. Erg rauwig waren we er dus niet om. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.

Vervolgens was het snel de paddock op, op zoek naar Albert Westerhuis, Paul Geeris en Randall Lawson. De eerste kennen jullie natuurlijk al, aangezien we daar al vanaf de eerste YTCC race contact mee hebben. Paul geeris is de eerste nieuwe naam, al hebben jullie zijn commentaar al in een vorig topic voorbij zien komen. Deze heeft te maken met het nodige Porsche geweld wat in deze klasse meerijdt. Randall Lawson is 1 van de organisatoren achter de YTCC en vooral verantwoordelijk voor het pers gedeelte. Heb hebben jullie ook al eerder voorbij zien komen, aangezien hij rijdt in 1 van de Alpine A310's die er meerijden in de YTCC.


Eenmaal bij Paul Geeris aangekomen viel ons een bericht op op 1 van de serviceauto's van het team. Dat kon ook niet anders, want alles zat onder de afzetlinten. Na aandachtig lezen kwamen we er uiteindelijk achter dat het te

am van Randall Lawson hier verantwoordelijk voor was. Let maar eens goed op de naam. Geintje onderling moet kunnen toch? Ik voorspel wel een geintje tijdens het laatste evenement op Zandvoort op 9 en 9 oktober van dit jaar….

Dan de races: Er werden er dit keer 2 verreden. En de YTCC waren dit keer niet alleen: Een soortgelijke raceklasse uit Frankrijk had zich gemengd met het YTCC veld. Onder andere weer een andere Ford Capri en een BMW 6 serie deden er hun opwachting. Maar ook een voor mij onbekende auto (anyone?) waar ik echt van stond e watertanden. Andere deelnemers waren een Lotus Europa, BMW 2002 en zelfs enkele prototype wagens. Kortom: Afwisseling genoeg.

Tijdens de race waren er niet echt noemenswaardige evenementen. Er reed een Saab mee die we al vrij snel niet meer terug zagen. Verder spinde er een BMW voor mijn camera. Het ergste was uiteindelijk 1 van Paul Geeris zijn auto's eraan toe. Deze werd hard de vangrail ingezet en moest worden afgevoerd.

Maar er waren ook mooie dingen: Veel gevechten op de baan. Daarnaast de nodige winnaars natuurlijk. En last but least: Albert heeft de problemen opgelost rondom de trabant. Het benzineaanvoerprobleem is verholpen. Uiteindelijk bleek toch de benzinepomp de boosdoener. De eerder gespinde BMW viel in race 2 in de prijzen en werd 2de. Iemand die in race 2 nog in de prijzen is gevallen, namelijk Jan “Boy” Bot. De jongste deelnemer in het veld.Op het startlijst stond zijn naam dan ook als Jan Boy ( geintje van de organisatie ). En dat zal nu wel zo blijven.

Daarnaast nog veel meer andere dingen gezien, al had dat niet echt onze aandacht. Toch maken we ook daar nog een topic over…. Maar al met al hebben we meer foto's gemaakt dan we konden plaatsen. Deze kun je weer vinden op M-Blom.nl

Tekst: Kevin Kevski Style Houtzager
Fotografie: Matthijs Blom, Nancy Verheul en Kevin Kevski Style Houtzager

Meer foto's ook nu weer op www.m-blom.nl

zp8497586rq
REPRO: YTCC Circuit Nurburgring 11/09/2010

18 gedachten over “REPRO: YTCC Circuit Nurburgring 11/09/2010

  • 27 september 2010 om 15:59
    Permalink

    Goed om te horen dat Spam Assassin redelijk werkt 😉

    • 27 september 2010 om 16:34
      Permalink

      hmmmm, dat wist ik dan niet eens! Zo leer je nog eens wat 😉

    • 23 september 2010 om 22:08
      Permalink

      Pff, het heeft even wat moeite gekost, maar ik heb je mailadres gevonden. 😆

      • 24 september 2010 om 21:04
        Permalink

        en het is nog wel zo makkelijk 😆

        kevin @new.klassiekerrally.nl of Matthijs @new.klassiekerrally.nl maare hij staat in je mailbox

        origineel formaat is 4752 x 3168

        • 25 september 2010 om 03:23
          Permalink

          Hoe moet ik dat weten? Ik heel de site af zoeken, uiteindelijk ‘Over Klassiekerrally’, ‘redactie’, ‘Matthijs Blom’, staat er niets bij… Gelukkig was Kevin wel zo dom om zijn KR-mailadres er gewoon op te zetten (krijg je veel spam? Ik heb geleerd dat je geen volledige adressen moet plaatsen…) dus kon ik dat bereiken. :mrgreen:

          Bedankt voor de foto, hij staat mooi!

          • 25 september 2010 om 08:35
            Permalink

            Helemaal geen gek genoeg :mrgreen: Ennuh, your welcome 😉

  • 23 september 2010 om 14:08
    Permalink

    Verklaar mij voor gek, maar ik ben geïntrigeerd door die Renault 21 die slechts op één foto staat. Ik ben er al achter dat het een Renault 21 EC Turbo of zoiets is. Meer foto’s? 😀

    @Kevski Style: Eh, gokje, op die foto met het Golfje en ‘NSU’?

    • 23 september 2010 om 15:26
      Permalink

      Ja zijn er, alleen vond ze voor KR eigenlijk niet zo geschikt? Te nieuw naar mijn idee? of vergis ik me nu Wim? je kunt ze vinden op de onderste link in ieder geval 😉

      NSU? Die reden niet hoor 😛 Wel een Alfa 😛

      • 23 september 2010 om 16:33
        Permalink

        De BMW E30 en Porsche 944 zitten dan ook op het randje hoor. Maar goed, ik ben gewoon meer geïnteresseerd in de Francelingen. 🙂

        Alfa? Die waas op foto 108 dan? (derde) 😛

          • 23 september 2010 om 20:40
            Permalink

            zie het nu pas idd.

            maar jullie staan er 2x op ook op de achtergrond bij het renaultje 5 🙂

          • 23 september 2010 om 20:57
            Permalink

            Ik zie alleen maar wazige gestaltes, ik zou je er toch nooit uit herkennen. Bij het Renaultje 5 zou alleen foto 107 denk ik in aanmerking komen. En daar staan zoveel mensen op dat ik er nog niets aan heb. Zal bij de Alfa-foto wel hetzelfde zijn.

            Trouwens, ik zie in foto 044 een ideale wallpaper. Is die mogelijk in 1680×1050? 😀

  • 23 september 2010 om 13:11
    Permalink

    Voor foto’s kun je altijd mailen naar matthijs, nancy of kevin @ klassiekerrally.nl

  • 23 september 2010 om 11:38
    Permalink

    En voor wie heel goed kijkt: Ergens sta ik er ook nog op samen met Nancy :mrgreen:

  • 23 september 2010 om 11:37
    Permalink

    Overigens komen er nog meer topics van de nurburgring, want we hebben nog meer geschoten 😉

  • 22 september 2010 om 21:45
    Permalink

    Lekkere foto’s weer. Toch maar goed dat je met handen en voeten hebt weten duidelijk te maken dat je als Klassiekerrally redacteur absoluut een perskaart moet hebben! 😉

    Die Lotus is overigens prachtig… De kleuren helpen uiteraard wel 🙂

    • 23 september 2010 om 11:37
      Permalink

      Dat voor elkaar krijgen zit tegenwoordig wel goed 😉 netwerk breidt zich steeds meer uit op het moment 😉

      Ik vind echt die andere rode sportproto verschrikkelijk mooi. Lotus vind ik eigenlijk niet super, al moet ik zeggen dat ik wel een elan fan ben, maar weer niet van de Europa. Mooiste deze wedstrijd vind ik toch eigenlijk wel de Alpine’s en natuurlijk de Renault 5. Vooral vanwege de dynamiek een erg mooie auto om te fotograferen 🙂

Reacties zijn gesloten.