Om de Stichting Schloß Dyck te ondersteunen, zijn de Schloß Dyck Classic Days in 2006 in het leven geroepen. En uiteraard om in de perfecte omgeving een groot aantal zeer bijzondere klassiekers te laten zien én horen. Want er wordt op 31 juli en 1 augustus 2010, net als in voorgaande jaren, ook gereden! We noemen enkele highlights van het weekend.

“Racing Legends” is een race parcours van 2,8 km rond het kasteel waarop prachtige demo’s plaatsvinden met racewagens uit particuliere en museumverzamelingen. 50 Geselecteerde auto’s kunnen hier aan deelnemen. Ook regelmatigheidsritten vormen een onderdeel van het klassiekerfestival.

“Jewels in the Park” is het Fiva A Concours waar voor een internationale jury een maximum van 40 auto’s tentoongesteld worden. De auto’s zullen worden opgesteld voor de oranjerie van het kasteel.

De “Classic Meeting” wordt georganiseerd op de gazons voor het kasteel waar zo’n 7000 classic cars zullen samenkomen voor een gekostumeerde picknick. Hier kunt u uw klassieker tentoonstellen in de prachtige omgeving en is iedere deelnemer ‘star of the show’.

Jazzbands, doedelzakspelers, legercorpsen, catering en 60 tentjes met het meest uiteenlopende aanbod van automobilia, antiquiteiten, memorabilia, mode en andere kwaliteitsproducten. De parken rond het kasteel ademen precies die atmosfeer waarin volgens de organisatie ook uw klassieker het best tot z’n recht komt.

We waren er vorig jaar, en het moet gezegd worden: Wat er in vijf jaar tijd neergezet is, is werkelijk fenomenaal. Een bezoek meer dan waard!

Meer informatie: www.schloss-dyck-classic-days.de

Schloß Dyck Classic Days viert eerste lustrum
Getagd op:

14 gedachten over “Schloß Dyck Classic Days viert eerste lustrum

  • 10 augustus 2010 om 16:23
    Permalink

    Verschrikkelijk stoere auto’s voor als je net je rijbewijs hebt. En nu even mijn ‘superioriteit’ bevestigen, uit jaloezie. 😉 Komt ‘ie: Maar die waren wel makkelijk te rijden hoor, automaat waarschijnlijk ook nog. Heerlijk btw, automaat. 😉 En het verkeer was toen een stukje makkelijker. Met de Traction wil je op de snelweg echt niet van baan wisselen, je hebt achter een dode hoek waar een trekker + oplegger in verdwijnen… 😐 En de buitenspiegel die waait juist als je op de snelweg rijdt altijd uit de goede stand. Ach, het is een uitdaging. En het geeft een fantastische adrenalinekick als je doorkrijgt dat je iemand van de weg drukt. 😆 (is me nog niet gebeurd hoor, ik stel het me alleen maar voor 😛 )

    Morgen met een vriend een rondje provincie doen in de DS, de route proefrijden die mijn vader heeft uitgezet voor een ritje van de Tractionclub. 🙂

    Is het btw geen idee om een klein soort forumpje hier te bouwen (als dat mogelijk is) waar leden hun automobiele belevenissen kunnen posten? Heb ik wel behoefte aan, merk ik. Om nu elke keer off-topic te gaan in een oud artikel… 😛

  • 10 augustus 2010 om 13:39
    Permalink

    Een zooitje Mercedessen, waaronder een 500 SEL (reed ik regelmatig mee op topsnelheid, kon toen nog), maar niet echt iets spannends. Wel weer leuk was de ex-Vanessa, ex-Normaal toerbus van mijn oom. Een Chevy Van met Camaro motor en zelfgemaakte luiduitlaat. Perfect vervoer naar de disco :mrgreen:

  • 10 augustus 2010 om 13:35
    Permalink

    @lincoln: Arme jij. Ik snap nu hoe je jouw ik-wil-veel-auto’s-hebben-syndroom hebt opgelopen. 😉

    @Wim: Maar wat voor auto’s waren dat? Saaie, makkelijk te bedienen voertuigen of zaten er nog bijzonderheden aan zoals bij bijna elke oude Citroën. :mrgreen:

  • 10 augustus 2010 om 08:15
    Permalink

    @ lincoln: Toen mijn vader de Jag kocht was ik 8 😉
    Ik mocht eigenlijk vanaf dat ik m’n rijbewijs had rijden in alles wat mijn vader ter beschikking had, dus nooit problemen mee gehad.

  • 10 augustus 2010 om 07:55
    Permalink

    @Citrofiel .. Hieperdepiep boef ..

    leuk voor je ..
    toen ik net mijn rijbewijs had mocht ik echt niet in 1 van mijn vaders auto,s rijden ..
    waarom dat was weet ik nog steeds niet ..
    hij had er zat .. maar als ik er 1 nodig had dan kon met pijn en moeite het 205je van mijn moeder mee ..
    mijn oplossing .. gewoon de grootste auto kopen die er te koop stond ..

    @Klassiekerrally .. jouw vader vond het toch ook nodig om spastisch te doen met zijn Jaguar ??

  • 9 augustus 2010 om 23:38
    Permalink

    Het was even nodig. Ik moest geoefend hebben met mijn vader voordat iemand van de Tractionclub mij opeens in zijn auto duwt. Ik heb al een aanbod staan om een rit te rijden in een van de Tractions van een ander lid (als toekomst van de club :mrgreen: ) maar daarvoor wilde ik echt nog graag oefenen met mijn vader. Ik heb geen zin om iemands bak stuk te rijden oid… Daarbij, ik wist nog niet eens de standaardhandelingen voor het starten! 😛
    Brandstofpomp wat handmatig pompen schijnt bij de auto van mijn vader iig te moeten. Overigens heb ik het nu wel makkelijk gehad, mijn vader heeft hem met een elektronische ontsteking en een modernere koppeling uitgerust. Als die auto van die kennis waarin ik mag rijden dat niet heeft wordt het weer een hele nieuwe ervaring met op een iets andere manier starten en met een minder soepele koppeling.
    Het was overigens eng om na de DS gewend te zijn, met zijn ultrakorte slag van het rempedaal, in de Traction te remmen. Met je voet op de bodem begin je pas wat vertraging te merken. 😯

    @Wim: Ja, precies. Die 1 is het probleem niet. De Topolino wordt moeilijker, maar aangezien die al twee (drie?) jaar stilstaat denk ik niet dat die nog snel aan rijden toekomt. De zomer is al over zijn hoogtepunt, dus ik verwacht ook niet dat mijn vader die nog gaat prepareren. Dat zal op zijn vroegst volgend jaar dan worden. Moet ik hem gewoon weer ff enthousiast maken voor een evenementje met de Toopclub ofzo, hij moet altijd een reden hebben om wat te doen. 😉

  • 9 augustus 2010 om 23:20
    Permalink

    Leuk joh! Gefeliciteerd 🙂

    Ongesynchroniseerde versnelling is goed mee te leven: Pas naar 1 schakelen als je stilstaat. Is alleen even wennen.
    Een volledig ongesynchroniseerde bak: Da’s een heel ander verhaal lijkt me…
    Maar zal best bevredigend zijn als je het eenmaal onder de knie hebt.

  • 9 augustus 2010 om 23:16
    Permalink

    Meer off-topic wordt het niet, dus dan maar in een oud topic dat er gezien de datum van dit evenement toch al niet meer toe doet, via de recente reacties zie je het toch wel:

    Ik heb vanavond voor het eerst in de Traction gereden! 😀 Ik mag dan sinds mij rij-examen vrijwel alleen klassieke auto’s gereden hebben, dit is weer een hele stap verder de klassiekerwereld in! :mrgreen: Rijdt best relaxt als je de ruimte hebt. Nu was het rustig (terwijl mijn vader expres een moeilijker route uitgezocht dacht te hebben), maar als je regelmatig moet stoppen wordt het vervelender met die ongesynchroniseerde eerste versnelling. Later deze week nog een ‘lesje’ en misschien dat dan ook het dubbel clutchen aan bod komt. 🙂 Er zijn genoeg Tractionnisten die het zonder doen, dus verplichte stof is het niet, maar mijn vader vindt dat ik zulke dingen moet weten. Daarbij, de Topolino heeft een helemaal ongesynchroniseerde bak dacht ik, dus als ik daar ooit in zal willen rijden zal ik het wel moeten leren.

  • 1 augustus 2010 om 22:24
    Permalink

    Ik weet zeker dat als ik er geweest was, dat ik heel erg genoten zou hebben. Zelfs als er geen Frans merk te vinden was geweest. 😉 Ik moest alleen voor mezelf even doen alsof er niets aan was, zodat ik niet heel verdrietig zou worden omdat ik niet zou gaan…
    En over dat Duits om je heen: Op CitroMobile viel me ook al op dat ik overal Duits gepraat hoorde worden. Standhouders en bezoekers. Qua auto’s leek het echter wel mee te vallen. Misschien praten Duitsers gewoon erg veel of erg hard? :mrgreen:

    @Hocks: Ik niet. Mijn vader zit dan met de Traction en een paar mede-Tractionnisten in Frankrijk, lekker ritjes te maken… En om nou zelf te gaan…

  • 1 augustus 2010 om 20:24
    Permalink

    Gaan er hier ook mensen naar Concours Paleis ‘T Loo ?

  • 1 augustus 2010 om 20:22
    Permalink

    Ik ben ook zwaar Citrofiel en Renaultlijp en Peugeotgek maar kan ook erg genieten van alle andere merken, Sommige modellen zou je zelf niet in gezien willen worden, maar is wel erg mooi dat andere mensen er wel wat in zien. “Elk Merk heeft wel een mooi model”
    kom op Citrofiel : niet alleen verdiepen maar ook verbreden ! 😉

  • 1 augustus 2010 om 13:03
    Permalink

    inderdaad citrofiel, je bent erg! 31 juli de classic days bezocht en was zeer onder de indruk. ook voor de citrofielen en andere -fielen was er voldoende te zien en als evenement bijzonder geslaagd en dus bij een volgende gelegenheid??? ga kijken en genieten!!!!!!!!!!! het was geweldig.

  • 31 juli 2010 om 21:23
    Permalink

    Zevenduizend klassiekers! Dan staat er sowieso het nodige leuke tussen, lijkt me inderdaad een mooi evenement. Maar ja, wel Duits hè. Alsmaar Duits om je heen, veel Duitse merken… Mwoah. 😐

    Wat ben ik erg zeg. :mrgreen:

Reacties zijn gesloten.