Of het nu klassiekers, SUV’s, buggy’s of sportwagens zijn, een auto is een auto. Autoliefhebbers zijn dus ook autoliefhebbers, en in deze barre tijden moeten we elkaar eens een handje toesteken, tegen de kilometerheffing bijvoorbeeld!

http://www.kilometerheffingnee.nl/ en http://redonzeprivacy.nl/ zijn dé sites voor die praktijken. Als auto’s voor jou vrijheid betekenen, breng dan uw stem in tegen dit Big Brother-gedoe. Natuurlijk gaat het nog in de eerste plaats om het extra geld dat u hoogstwaarschijnlijk zal uitgeven aan autorijden.
In het plan werd de mogelijkheid dat minder mensen gaan autorijden namelijk aangenomen als een feit, en ja, zo kan je heel veel positiefs op het conto zetten van kilometerheffing. De waarheid is echter dat veel Nederlanders hun auto nodig hebben om onder andere van en naar het werk te gaan, dus laat u horen!

Wat vindt deze Belgische auteur van de hele kwestie? Nou, dit is weer zo’n typisch besluit over het volk waar het volk niet bij aanwezig is. Als je het mij vraagt, zou je de keuze moeten krijgen tussen het reguliere systeem en kilometerheffing, je kan toch niet zomaar opleggen aan je volk dat ze allemaal met een GPS-tracker rondrijden?

Dank aan RenesisHP voor de tip!

Zeg nee tegen kilometerheffing!
Getagd op:

16 gedachten over “Zeg nee tegen kilometerheffing!

  • 16 december 2009 om 16:40
    Permalink

    @ Jeroen
    Zeg altublieft dat die 242 van jou is… 🙂

  • 14 december 2009 om 14:11
    Permalink

    Het is op dit moment gekkenhuis voor auto’s van <1987.
    Ik heb er gelukkig nog een kunnen vinden, voor weinig, maar het valt echt niet meer mee.

  • 12 december 2009 om 09:22
    Permalink

    Lekkere hokjes zijn dat he? En relatief simpel als je ze vergelijkt met moderne GTIs.

    Ik zag op WheelersDealers een nette Cosworth waarvan de self-leveling suspension heel eenvoudig vervangen werd door conventionele shocks.

    Voor een ‘normale’ 2 liter 190 betaal je toch nog dik 2K trouwens . . .

  • 11 december 2009 om 00:50
    Permalink

    De stoelen van zo’n W123 zitten inderdaad allerbelabberdst. Met de prestaties valt het nog wel mee. Dat wil zeggen, als je een 300 D hebt.
    En net als de W124 voor de eeuwigheid gebouwd.

    Overigens blijft mijn 190 E 2.3-16 ook kastjesvrij. Daar ben ik niet zo heel rouwig om.

  • 10 december 2009 om 21:22
    Permalink

    Het probleem bij stijging in de vraag naar klassieker’s om een verkeerde reden, er veel “foute liefhebbers” in gaan rijden.
    Je ziet nu al , vroege jaren 80 import, die alleen gereden worden omdat het goedkoop lijkt: herkenbaar aan de foute universele wieldoppen, met deuken en vreselijk smerig.
    Ik hoop niet dat Klassiekers straks nog interessanter worden voor mensen die ze louter als goedkoop vervoer zien!

  • 9 december 2009 om 08:38
    Permalink

    Zo’n W123T heeft m’n vader gehad toen hij vanwege de recessie in de jaren ’80 (alles herhaalt zich) de Jag moest verkopen. Een 300TD (waarbij de T dus niet voor Turbo staat). Het leukste vonden wij het achterbankje waarop je door de achterruit naar buiten keek.
    Volgens mij kan je prima dagelijks in zo’n auto rijden, maar de stoelen zijn belabberd, net als de prestaties van de diesels.

  • 9 december 2009 om 01:29
    Permalink

    W 123 T zoals op de foto vind ik een van de mooiste Benzen, met de 190, ja de 190, die mooie teruglopende kont, de 190 is met de 300SL de mooiste konten Mercedes. De rest van de Mercedes konten zijn matig tot slecht. Nou ja, een 230 SL is aardig maar de rest; vooral de W124 vindik idd een lelijk ding maar is wel een wagen geweest waar de concurrentie zich kwalitatief aan heeft opgetrokken.

  • 8 december 2009 om 21:17
    Permalink

    W123 en de serie erna: blijven maar gaan die dingen.

  • 8 december 2009 om 21:14
    Permalink

    je bedoelt pretentie-loze auto ..
    ach .. wat kan ik er van zeggen ..
    zolang je je neus niet ophaalt voor dingen die weinig pretenderen ..

    is een P 1800 ietsje minder ver weg ..

  • 8 december 2009 om 20:19
    Permalink

    Mercedes diesel??? dat is toch een ……. 😳 auto.

    Een 740… niks voor mij, doe mij maar een P1800 coupe of station.

  • 8 december 2009 om 19:43
    Permalink

    @ lincoln
    Jij hebt een 740 in de aanbieding?! 😀 Eén van mijn favoriete auto’s joh! 😛 Wat een prachtige bak, mits de juiste kleur, uitvoering en conditie natuurlijk.

  • 8 december 2009 om 19:40
    Permalink

    Ik ben eens gaan rekenen en kom met m’n 35.000 per jaar uit op ruim 3.000 eutjes . . . Belachelijk.

    Moet een goeie diesel Merc kosten? Geen automaat graag.

  • 8 december 2009 om 19:23
    Permalink

    @Klassiekerrally ..
    spuuglelijk zou nog een compliment zijn ..
    maar handel is handel ..
    en de Volvo 740 is lastiger om klanten voor te vinden ..

  • 8 december 2009 om 19:14
    Permalink

    Die Mercedessen (en meer auto’s van die periode en er na) vind ik om precies die reden ook niet echt interessant. En ik vind ze ook niet mooi, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk…

  • 8 december 2009 om 18:48
    Permalink

    @Klassiekerrally ..
    de vraag naar 85/86 diesel Mercedessen is enorm ..
    daar kan geen ander 3de wereld land tegen op ..
    laatst nog een paar uit Zweden gehaalt (geen pekel) ..
    en terecht .. die dingen zijn ijzersterk en eigenlijk geen klassieker ..
    gewoon een moderne auto ..

  • 8 december 2009 om 18:37
    Permalink

    Ik ben met name benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de klassiekermarkt. Stijgt de vraag naar klassiekers en youngtimers, of loopt het allemaal zo’n vaart niet?

Reacties zijn gesloten.