Evenementen,  Races,  Rallies

300 SL rijdt route La Carrera Panamericana opnieuw

Van 1950 werd in Mexico de opening van de Pan-Amerikaanse snelweg gevierd met een extreem zware rally. Rijders kwamen van heinde en verre om aan deze monsterlijk zware rit deel te nemen. Ook fabrieksteams ontdekten in de jaren daarna de Carrera Panamericana.

In 1952 stevenden Karl Kling en bijrijder Hans Klenk in hun Mercedes 300 SL af op een overwinning toen ze een vogel tegen de voorruit kregen. Een gier om precies te zijn… De auto werd zwaar beschadigd en Klenk raakte gewond aan zijn hoofd. Ondanks dat wisten ze als eerste te finishen, met in hun kielzog nóg een Mercedes 300 SL. Om eventuele toekomstige confrontaties met grote vogels beter het hoofd te kunnen bieden, werden stangen voor de voorruit bevestigd. Het bleef echter bij dat ene incident.

De ‘echte’ Carrera Panamericana werd in 1954 voor het laatst gereden. De gevaarlijkste race ter wereld werd echter in 1988 nieuw leven ingeblazen. In diverse klassen strijden de meest uiteenlopende auto’s om de overwinning, en nog steeds is de race/rally geen toerritje. In oktober is Mexico opnieuw het toneel van dit spektakel. Mercedes stuurde alvast een nieuwe SLS AMG met vleugeldeuren naar Mexico, vergezeld door een klassieke 300 SL, compleet met stangen voor de ruit. Of beide auto’s ook werkelijk aan de monsterrally gaan deelnemen kan ik uit het verhaal niet op maken, maar de plaatjes waren een goed excuus om dit bericht te plaatsen.

Bron: www.autoblog.com
Meer informatie: www.lacarrerapanamericana.com.mx


[wp_cart:La-Carrera-Panamericana:price:55:end]

Bestellen via Klassiekerrally.nl
Het boek van Johnny Tipler is via Klassiekerrally.nl te bestellen door op bovenstaande knop te klikken. In de rechter kolom kunt u de inhoud van uw winkelwagen zien. Na het klikken op de PayPal knop, kunt u uw betaling op diverse wijzen verrichten. Nadat het totaal verschuldigde bedrag door ons is ontvangen, zal het boek door Veloce Publishing naar u worden verzonden.


8 reacties