Vandaag kreeg ik een emailbericht met de melding dat de persaccreditatie voor Spa Six Hours, sorry, F1 Historic & Spa Six Hours per post naar me onderweg is. Fijn nieuws, want het is een fantastisch evenement dat ook nog eens heel betaalbaar is. De naam van het evenement is gewijzigd omdat de ‘Grand Prix Masters’ ook een belangrijk deel uitmaakt van het weekend waarin de zes uurs race gereden wordt. Lees hieronder het persbericht en vooral: kom in het weekend van 25 t/m 27 september naar Spa voor een onvergetelijke ervaring!

Het weekend van 25, 26 en 27 september ontvangt het circuit van Spa-Francorchamps opnieuw de Spa Six Hours, de meest belangrijke organisatie van Roadbook Organisation. Maar vanaf nu spreken we van de F1 Historic & Spa Six Hours, want één van de andere belangrijke wedstrijden tijdens de prachtige meeting is zonder twijfel de zeer gereputeerde Grand Prix Masters. Het van oorsprong Britse kampioenschap verenigt F1-wagens van 1968 tot 1978, met aan boord de legendarische V8 Cosworth.

Enkele weken na de Grote Prijs van België F1, krijgen we opnieuw F1-wagens als aantrekkingspool op de mooiste omloop van de wereld, Spa-Francorchamps. De liefhebbers van het genre kunnen dan opnieuw genieten van legendarische merken als McLaren, Lotus, Tyrrell, Brabham, Williams, March… Deze wagens doen zonder twijfel terugdenken aan rijders als James Hunt, Emerson Fittipaldi, Jackie Stewart, Graham Hill, Ronnie Peterson, Nelson Piquet, Keke Rosberg en vele andere. Vooral omdat alle wagens zo veel als mogelijk in hun originele kleuren zullen racen. Back tot the sixties and seventies!

Naast de Grand Prix Masters en de Spa Six Hours, is de meeting sowieso de grootste en mooiste historische meeting van het seizoen in Spa. De cijfers spreken voor zich: 15 races, waaronder de uiteraard de race over 6 uur, die opnieuw op zaterdagnamiddag start en aan GT’s en Toerismewagens van voor 1965 voorbehouden is. Verder zien we nog zo’n 600 wagens en 1000 rijders in competitie en dat in een mix van Proto’s, GT’s en Toerismewagens van 1920 tot 1970.

Maar de F1 Historic & Spa Six Hours is daarnaast ook een enorm gezellige en warme meeting, met meer animaties dan ooit voorheen. Het spreekt dan ook voor zich dat het brede publiek massaal present zal tekenen. Brocante, Auto Market, kinderanimatie, Spa Family Paddocks… Meer dan één goede reden om te komen genieten en dat alles in samenwerking met de Belgische Federatie voor Oude Voertuigen vzw (BFOV), die van deze meeting zijn jaarlijkse grote uitstap maakt.

Om dat alles nog verder in een sfeer van weleer onder te dompelen, leggen de organisatoren Vincent Collard en Alain Defalle de laatste hand aan een echt dorp in de uithoudingspaddock, waarin de Drivers Bar werkelijk de The place to Be zal zijn… Of u nu liefhebber, rijder, teameigenaar, mecaniciens of een toeschouwer bent, iedereen is welkom.

Hou dus de 25ste, 26ste en 27ste september in uw agenda alvast vrij!


16 reacties

  1. …ook al omdat de oprichter van het zogenaamde ‘buurtbewonerscomité’ tientallen kilometers verderop schijnt te wonen.

  2. Het schijnt een paar keer per jaar voor te komen . . . deze hocus pocus.

  3. Het gevolg van een overijverige rechter. Ik ga er van uit dat alles goed gaat komen.
    Overigens vraag ik me wel af wat mensen bezielt om over geluidsoverlast te klagen wanneer ze bij een circuit in de buurt gaan wonen.
    Dat circuit ligt er al vanaf ongeveer 1914 of zo! Wisten ze zeker niet? 🙄

  4. Gisteren alles gekregen: de parkeersticker, de polsbandjes en de plattegronden en timetables. Heb er zin in!

  5. Drivers Bar: bij iedere paddock 😉

  6. heb ik dus gedaan, vanmiddag op Google earth gekeken en gelukking, ik ben (nog) niet gek aan het worden!

  7. Ik ken het niet anders dan dat je bij de rotonde bij het tankstation ‘linksaf’ slaat (voor zover dat bij een rotonde mogelijk is) en dan weer rechtsaf. Daar kan je ook onder de oude F1 start/finish door rijden.

    Volgens mij komt die rotonde uit op La Source, maar ik kan me vergissen.

    Spa Francorchamps weergeven op een grotere kaart

  8. Ben net terug van een weekeinde Stavelot en heb met deelnemers van de Porsche Challenge of zoiets gesproken in…… de kroeg ! Vond het wel veranderd, ben bij de oude? entree geweest naast het Racing Hotel? maar mijn Hotelier vertelde me dat de hoofdingang ergens anders is ?
    Ik ben uiteraard het circuit rondgereden maar nergens een echt goed aangegeven hoofdingang gezien.
    Ben ik nu duf aan het worden?

  9. ben er bij!, zit me stiekem toch wel erg te verheugen hierop!

Comments are closed.