De gebroeders Tino en Paul Huet hebben een ongeluk met de HB Special zonder kleerscheuren doorstaan. Dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat de HB Special zelf een behoorlijke optater heeft gehad.

Op weg naar de Grüne Hölle raakte Tino op nat wegdek met een snelheid van zo'n 70 km/u de macht over het stuur kwijt. De auto raakte in een slip waarbij de achterkant uitbrak. Daardoor knalde de auto tegen een rots naast de weg, waarna de auto de lucht in schoot en daarbij een halve draai maakte. Tino werd daarbij uit de auto geslingerd en kwam terecht op het gras in de berm. Gelukkig liep Tino daarbij slechts enkele schrammen op. De auto is echter zo goed als total loss.

Gelukkig verloren de broers niet hun gevoel voor humor, getuige de korte woordenwisseling na het ongeluk (vrij vertaald vanuit het Engels):
Paul: 'Alles goed met je?'
Tino: 'Ja, alles ok… Sorry dat ik de auto gesloopt heb.'
P

aul: 'Da's ok, ik ben blij dat je in orde bent en ik was de kleur toch al zat…'

Hopelijk is er nog iets van de HB Special te maken. Het zou jammer zijn wanneer dit prachtige project op deze manier aan zijn einde zou komen.
We wensen de Huet Brothers dan ook veel sterkte en succes met het opnieuw opbouwen van de Special!

Meer foto's van de locatie van het ongeluk zijn hier te zien.
De HB Special in beter tijden is hier en hier te zien.

zp8497586rq

4 reacties

  1. Dat laatste vroeg ik me ook af. Hoort toch een vierpunts in te zitten. Zeker als je in de groene hel bent!

  2. Een koolstofvezel carrosserie is wat lastig terug te kloppen 😉

  3. Hmmm, jammer, Maar ja, met een paar battle scars leeft de auto wel weer meer. Niet vervangen van dat plaatwerk, maar bij voorkeur uitkloppen zodat de oneffenheden erin blijven zitten, dat zou ik doen. Zeker met dit soort auto’s….
    Vraag me alleen toch af hoe je uit de auto kunt slingeren met een gordel om? Of zitten hier nog heupgordels in? Period feel is me mijn veiligheid echt niet waard vind ik….

  4. Ai, dat is even heel erg jammer. Maar vooral een geluk dat er geen menselijk leed is. Als je de verkeerde kant op uit de auto slingert lig je er tenslotte zo onder…

    De wegsituatie doet me denken aan een hemelvaartrit in het buitenland van de Tractionclub, enkele jaren geleden. Daar gebeurde ook een ongeval, niet door eigen toedoen maar door een tegenligger die te hard door de bocht ging, overcorrigeerde en frontaal tegen een Traction met vouwwagen erachter en gezin (!) erin klapte. Wonder boven wonder ook daar geen grote verwondingen…

    Maar ja, als je alle risico’s gaat vermijden kan je nooit meer met een klassieker de weg op.

Comments are closed.