Škoda slingerde gisteren heel trots een persbericht de wereld in. Ze hebben 500.000 Rapids gebouwd. Nou wist ik tot het zien van de foto niet eens hoe de eerste Rapid er uit zag, laat staan de nieuwste, maar daar zijn ze dan…
Skoda Rapid Spaceback
Het 500.000e exemplaar van de Skoda Rapid is een rode Spaceback. Afgezien van dat hij rood is, kan ik er niet veel meer over vertellen. Een paar weken geleden werden zowel de Rapid als Rapid Spaceback voorzien van een aantal upgrades, zoals verbeterde connectivity, verbeterde veiligheids- en hulpsystemen en nieuwe milieuvriendelijke EU-6 motoren. U merkt, wij worden er niet echt lyrisch van.
Daarbij… Ik vind dit soort ‘mijlpalen’ nogal nep. Bij Volkswagen’s Kever keur ik het nog goed, net als bij de Citroën 2CV, Mazda MX-5 per serie en meer van dat soort nauwelijks gewijzigde modellen.
Maar stel je voor dat Ford de Fiesta gewoon Model T genoemd zou hebben, zou je dan vinden dat ze miljoenen T-Fords gebouwd hebben?
Ik blijf het op een één of andere manier een sympathiek merk vinden. Geen idee waarom eigenlijk.
Mijn ouwe man heeft ooit een Skoda gehad, voor het VAG tijdperk. Hij noemt het altijd “het koekblik waar je niet kon zien wat de voor of achterkant was”
Dat rampending had hij gekocht bij een obscure sjacheraar, na de koop kwam hij erachter dat verrotte panelen “gerepareerd” waren met letterlijk papier-maché! En met pur natuurlijk 😉 Maar rijden dat die ie rotte Skoda wel, heerlijk dat soort rammelbakken 😉