Wat krijg je als een klant om ‘iets speciaals’ vraagt bij Eagle E-types? Nou… dit: Een carrosserie van aluminium. Een 4.7 liter met zes-in-lijn gekoppeld aan een 5-bak. Een koppel van 461 Nm. Brede spaakvelgen met een aluminium velgbed. Enzovoort, enzovoort.
Een knap staaltje werk, maar moeilijk te plaatsen. Met deze auto kan je waarschijnlijk niet deelnemen aan klassieker-meetings of klassiekerritten (tenzij de regels niet te streng zijn). Maar een moderne auto met alle toeters en bellen is het ook niet echt. Laten we het er op houden dat dit gewoon heel leuk speelgoed is. Speelgoed dat niet in een bepaald hokje past, maar ongetwijfeld bakken vol rijplezier biedt. Eagle is per slot van rekening wel een gerenommeerd restauratiebedrijf dat een naam hoog te houden heeft.
Meer informatie over de E-type Speedster vind je op de speciale website.
Koop boeken over Jaguar:
[amazonshowcase_428f128998717526333f59c3047a7a16]
Dat ziet er bijzonder puik uit, alleen vind ik het front van de auto te anoniem tegenover het origineel. Het doet me aan een (dacht ik) Amerikaanse – low volume – sportwagen denken, maar de naam ontgaat mij. Ze hadden er het front van de series one moeten opplakken, dan was dit close to perfect.
Prijsindicaties?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het origineel in 4.2 liter uitvoering al bijzonder indrukwekkend vind rijden. Mijn voorkeur gaat daar dan ook naar uit. In plaats van deze zou ik liever een (waarschijnlijk goedkopere) Wiesmann kopen.
Jep, iedereen die een E-Type eens goed laten inzinken heeft, ziet onmiddellijk het verschil, van ver al. Het gaat om de kleine nuances, zoals de te bolle zijkanten, een E-Type is subtieler gebogen in die hoek. Ook is de traanvorm (of colaflesvorm?) iets actiever over de lijn van de body, een E-Type is gedistingeerder. 🙂 Maar het zijn beide mooie auto’s, en ik denk dat deze wel degelijk bij toerritten mag aanwezig zijn! 🙂
En als hij weg moet, kan dat aan tweehonderdtachtig km/u!
http://jalopnik.com/5323954/recreated-jaguar-e+type-speedster-hits-175-mph/gallery/