Zoals jullie waarschijnlijk opgemerkt hebben, was er woensdag geen klassieker toegevoegd in de gespot reeks. Ik had het te druk om nog wat op de site te posten en een half afgewerkt bericht staat ook niet. Maar om het goed te maken, verwen ik jullie met een extra spot. 😉
Bij de titel kan je je heel wat verschillende dingen voorstellen, van kracht tot pech. Het is niet moeilijk te raden wat de eerste heeft…
Citroën 2CV6 Spécial
Ah, wie kent hem niet? Ik zou nu het hele 2CV verhaal kunnen neerpennen, maar dat kan op een leukere manier! Speciaal voor jullie schend ik het kopieerrecht van de strips “Een passie voor uitdagingen” & “Vruchten van de passie”. 😛 Echte aanraders overigens! (klikken op de links is de boodschap)
De eigenaar van deze Citroën 2CV zal echter niet met zijn eiermandje tot het weiland geraken, hij staat in panne… Giechelend haalde ik even mijn camera boven, en toen kwam Citroëns nieuwste nog eens langs, wat een prachtige wagen is dat toch hé… 🙂
En dan de andere automobiel… Kracht, het komt in verschillende vormen. Je hebt lichte auto’s die slechts een theelepeltje pk’s nodig hebben en je hebt grote, sierlijke maar zware auto’s die een grote golf koppel nodig hebben.
Dit autootje heeft voldoende aan die theelepel;
Mini Cooper S Cabrioni Monte Carlo
Lekker actueel ook, deze spotten in het jaar dat de Mini Cooper zijn 50e verjaardag viert. Deze versie was ook ter gelegenheid van de verjaardag van Mini, namelijk de 35e (hij is dus uit 1994).
Maar laat ik het even niet over Mini hebben, echter over wat Cabrioni is en doet, het is namelijk dichter bij huis dan jullie denken!
Cabrioni Cabrio Design is een Nederlands bedrijf dat zich focust op aangepaste cabrio versies te maken van cabrio’s of coupés. Op deze Mini Cooper S zit de ‘Monte Carlo’ kit, er was keuze tussen die en de ‘Côte d’Azur’ kit. En als je denkt dat dit gewoon wat opsmuk is, ben je verkeerd! Onder de uitrusting behoorden de elektrische softtop, 4 elektrische ramen, centrale vergrendeling, lederen interieur, Walnoot inleg, velgen, sportzetels, een vijfbak én airco! Dat was te krijgen voor £5500 (pond uit die tijd uiteraard). En als dat nog niet genoeg was, kon je altijd iets extravagants bijvragen.
Zeldzaam is hij ook, met een totaal van 300 Cabrioni Mini’s, waaronder een onbekend aantal Monte Carlo Cabriolets. Geen echt aparte foto’s echter, zoals je kan zien, stond hij voor het rood licht.
Hehe, bedankt! Maar in feite is het gewoon een kwestie van goed uitkijken, foto’s maken en dan goed de achtergrond doorspitten. 😛
2CV’s zijn er hier eigenlijk ook voldoende (en dan vooral van die mooie Charlestons! 😀 ).
Je ziet een aparte Mini rijden op een afstandje, en weet precies de uitvoering te bepalen!? Dat doe je goed. Ik zou door de bomen het bos niet meer zien, er is zoveel verschenen van de Mini… Of kende je de Cabrioni al, of heb je een goed naslagwerk over de Mini?
En een 2cv ‘gespot’… 😆 Voor een 2cv hoef je in Nederland altijd maximaal drie straten te lopen, bij wijze van spreken. 😉
Bwah, ik heb het niet zo voor die compacte auto’s… Maar ze schijnen wel heel erg goed te rijden!
Leuke spots weer! Vooral de foto’s van de Eend (Geitje?) zijn erg mooi.
Een Eend hoort eigenlijk -net als een Mini- in m’n denkbeeldige garage te staan…