Geen alledaagse naam voor een auto; Fra Mauro. En of de auto nu vernoemd is naar de Venetiaanse cartograaf en monnik, of naar de naar de Venetiaanse cartograaf vernoemde krater op de Maan is vooralsnog onduidelijk. Ook in nevelen gehuld is de basis van de auto, al doen de specificaties vermoeden dat deze auto wel eens op basis van een Spyker gebouwd zou kunnen worden. Er is namelijk sprake van een betrouwbare 4.2 liter V8 achter de voorstoelen en van een aluminium chassis dat afstamt van een zeer exclusief automerk. Ook geruchten over eventuele banden met Lotus doen de ronde, maar persoonlijk neig ik meer naar de Spyker-variant. Helemaal gezien het verleden dat ontwerper Michiel van den Brink heeft met dat merk.
De carrosserie zal volledig uit koolstofvezel vervaardigd worden. Waarschijnlijk zal carrosseriebouw-virtuoos Alwin Hietbrink hiervoor ingeschakeld worden.
Boven, voor en achterzicht kunnen mij bekoren, enkel in profiel kan de auto mij niet echt overtuigen. Die 4,2 zal hoogstwaarschijnlijk uit Ingolstädt komen. Spyker dan maar?
En hoe zit het met de VdB GTO?
Mooi design, klassiek op de een of andere manier maar toch heel verfrissend. Kan me toch niet iets anders voorstellen als dat dit een auto is op Spyker basis, kijk naar het interieur en die velgen, dat ziet er zo hetzelfde uit..
@ Anthony
Hoezo? Een slagje groter en het kan een Spyker zijn, de uitlaten zitten immers op de juiste plaats…
Btw: dit en de volgende reacties lezen en reageren dekster! 😉
De auto heeft zeker invloeden van beide. Van boven herken ik wat Lotus lijnen. De velgen zijn naar mijn mening Spyker, net als het interieur.
Dit is toch duidelijk gebasseerd op de lotus evora?
Hebben die geen eerder vrouwelijk design dan? Zo boos zijn ze toch niet? 🙂
Zijn er eigenlijk nog meer foto’s van deze? Oh en ik ben nogal zeker dat de basis een Spyker is: zie uitlaten.
Ik kan ‘m wel waarderen. Een auto met vrouwelijke lijnen spreekt mij ook aan, maar een Countach of Esprit ook. Elk ontwerp heeft z’n eigen charmes…
Ik moet eerlijk zijn; ik zie er niet meteen een schoonheid in. Wellicht als hij in XYZ-voorstelling staat, dat ik een beter beeld heb, maar voor nu vind ik hem nogal niet-‘autovormig’. Dit is natuurlijk ook een vorm van design, maar ik vind het niet zo emotioneel als de oude/moderne maar zeldzamere designs. Of zoals Michiel van den Brink z’n andere creaties. We horen trouwens weinig van Michiel… 😕 Zou graag een column over deze lezen! 😛 Hoe hij uren aan elke lijn heeft besteed, hoe hij zijn design zo puur maakt. Want dat is deze auto wel: puur. Pure lijnen, een beetje te unisex voor mij. Zoals ik al eens schreef, een mooie auto is voor mij een vrouwelijk gelijnde auto. 🙂