Nou, onze bezoekers en KR-leden amuseren zich dan kostelijk in Spa Francorchamps, betekent niet dat wij als thuisblijvers het niet erg plezant kunnen maken! πŸ˜‰ Ik gooi alvast alweer een Ferrari uit de 365 reeks op de grill!

S5002643
De Ferrari 365 GT4 2+2

Een 4 toevoegen kan toch veel veranderen hΓ©? πŸ˜‰ Het was wel even goed kijken om deze te identificeren, de jongere 400/412 lijkt nagenoeg sprekend op deze. Er was maar één verschil waarop ik me kon vastpinnen: de voorbumper. Daar zitten de mistlampen achter de grill in plaats van ernaast.

Maar goed, een hoekige Ferrari deze keer. En de opvolger voor de al iets vlakkere 365 GT 2+2 die we al eens eerder zagen. Hoewel die in begin 1971 uit de productie ging, duurde het tot de herfst van 1972 tot de opvolger kwam, deze dus. Tijd hadden ze wel nodig, want aangezien hun eerste luxemodel de markt positief aftastte, had Ferrari carte blanche voor het nieuwe luxemodel. Aan de motor werd niet veel veranderd, enkel kwamen er twee nokkenassen bij die onmiddellijk ook voor de ‘4’ in GT4 2+2 zorgden. De prestaties van de 4.4 V12 bleven verder dezelfde, hoewel die bovenop de airco, elektrische ruiten, stuur- en rembekrachtiging nog een pak meer luxe moest dragen dan zijn voorganger.
Deze Ferrari bleef in productie tot 1976 en deed het eigenlijk niet zo goed als zijn voorganger, met 470 exemplaren is hij bijna dubbel zo zeldzaam als de 801 exemplaren van de 365 GT 2+2.

De auto stond erg knap maar krap ingeparkeerd in de Lippenslaan te Knokke, waar hij eigenlijk wel hoort. πŸ™‚ Oh en ja, de ‘Gespot’-reeks is nu officieel veranderd naar een wekelijkse aflevering liever dan een tweewekelijkse. πŸ˜‰

S5002644

S5002647

S5002645

S5002648

S5002650

S5002651

S5002653

S5002649

Gespot: Ferrari 365 GT4 2+2
Getagd op:    

10 gedachten over “Gespot: Ferrari 365 GT4 2+2

  • 22 oktober 2010 om 17:21
    Permalink

    Dit is geen 365 GT4 2+2. Het is een 400GT. Het is zeldzaam genoeg. Er waren maar 147 geproduceerd.

  • 29 september 2009 om 23:38
    Permalink

    @ rotorhead
    En we hebben een kenner! πŸ™‚ Ik kan niet anders dan je gelijk geven, maar ik persoonlijk ben geen audiofiel (is dat het woord?), als ik de bass in mijn stuur voel en er sprankelende geluiden uit de boxen komen, zit dat wel goed. Heb wel mijn voorkeuren though, maar die zijn eigenlijk totaal niet landgebonden. Uiteindelijk hebben die bedrijven toch nauwelijks een identiteit.

    Oh en Christophe stond erbij, aanhoorde het en moet Klassiekerrally gelijk geven! Het is dan een luxe-Ferrari, hij brult nog steeds als een echte. De motor is immers dezelfde als in de 365 GT 2+2. πŸ™‚

  • 29 september 2009 om 14:41
    Permalink

    Jongens toch… De muziek komt uit het vooronder! Luidsprekers zijn overbodig! πŸ™‚

  • 29 september 2009 om 08:44
    Permalink

    @Christophe: JBL is an sich niets mis mee. Veel theaters gebruiken JBL zuilen bijv.
    Maarrrrr: JBL is een Amerikaans merk en Amerikaanse luidsprekers klinken anders dan Engelse of Italiaanse. Andere karakteristiek, beter passend bij jazz of klassiek om maar iets te noemen.
    Daarbij komt dat een JBL zich niet heel goed leent voor bijv. klassieke muziek of jazz. Ze draaien het prima hoor, maar als je daarna luistert naar meer audiofiele luidsprekers… Poeh.

    Een topklasse JBL is niet verkeerd hoor, zeker niet. Wat in deze auto ligt lijkt echter verdacht op de goedkoopste serie. Ook daar is niets mis mee, immers elk oor is anders.
    Maar ik associeer dit model Ferrari met levensgenieters. Goed eten, goede wijn. En daarbij hoort passende muziek, die bijv. ten gehore wordt gebracht over een setje Ciares samen met een Audison versterker. πŸ˜›

  • 28 september 2009 om 23:16
    Permalink

    @ Klassiekerrally
    Maak er maar een film van van episch formaat! πŸ˜› Heb je nog wat van die super-closeups geprobeerd?

    @ lincoln
    Bang on the money, ik vind het ding ook “zielloos” (oh my… Gebruikte ik nu echt de meest uitgemolken autoterm ooit? 😳 ).

    @ JBL Speakers, auto
    Ik vind het eigenlijk weinig stijlvol… In de Lippenslaan gaat hij dan ook prima door voor een Duitser (I kid you not!), vooral dan in dat kleur.
    Maar wat is er eigenlijk mis met JBL? Het zit enkel in de highline-modellen van merken als Chrysler, Nissan en Toyota. Heb het systeem nog nooit geprobeerd maar highline-audio zit meestal echt goed…

  • 28 september 2009 om 19:40
    Permalink

    Die luidsprekers 😐 Mooie spot, lang niet mijn favoriete Ferrari en de luxe auto’s is bij Maserati beter afgegaan, maar hij is wel mooi! Ik denk wel dat je pas als liefhebber het echte mooie achter deze auto ziet, vooral naast zijn familielid en tijdgenoot de 365 GTB-4. Mooie spot en foto’s!

  • 28 september 2009 om 10:10
    Permalink

    Prachtige auto inderdaad.. Wel Γ©rg jammer van die JBL luidsprekers πŸ™

  • 28 september 2009 om 09:48
    Permalink

    Weer een meesterwerk van de hand van Pininfarina, minder is meer lijkt het wel.
    Was er niet bij op Spa omdat ik dit weekeinde voorhet eerst ’s avonds met de oude Augusto heb gereden, remmen vernieuwd, maar hij remde alsof
    er boter aan de schijven zat. Opnieuw ontluchten ohja, de sportvelgen lopen voor iets aan. Verder rijdt ‘ie wel lekker en het motortje pruttelt goed.

  • 27 september 2009 om 23:36
    Permalink

    wat een enorme prestatie moet dat geweest zijn ..
    wat een uithoudingsvermogen ..
    wat een overtuigingskracht ..
    wat een charismatisch aanpak ..
    wat een liefde voor het merk ..
    wat een liefde voor het vak ..

    dan spreek ik uiteraard over de verkoper die er 1 aan de man heeft kunnen brengen ..
    en vooral in de desbetreffende periode ..

  • 27 september 2009 om 22:00
    Permalink

    Prachtige auto! Die had ik dit weekend nog niet gezien op Spa πŸ™‚
    Foto’s en video verschijnen deze week, is VEEL werk. Heb namelijk honderden foto’s geschoten en één uur video. Dat moet natuurlijk teruggebracht worden naar redelijke proporties.

Reacties zijn gesloten.