Bij deze de eerste update van de bouw van de Jaguar XK180 replica. Eigenaar Eric Fintelman is bij Automobielrestaurateurs Fokkens in Apeldoorn druk bezig om zijn exemplaar net zo mooi te maken als een van de slechts twee originele exemplaren.
De grill is gemonteerd, de velgen zitten inmiddels onder de auto, en de stoelen kunnen in principe ook worden geplaatst. Eric heeft het geluk gehad nog een set BBS velgen op de kop te tikken van exact hetzelfde type en met exact dezelfde afmetingen als onder het origineel. Deze week zal de auto ook nog verlaagd worden, zodat de wielkasten mooier gevuld worden.
Link: www.xk180.nl
Deze serie wordt mede mogelijk gemaakt door Fokkens Automobielrestaurateurs BV in Apeldoorn, waar de auto gebouwd wordt.
Meer lezen over Jaguar? Koop een boek! Klik op een van de onderstaande covers:
[amazonshowcase_428f128998717526333f59c3047a7a16]
@ klassiekerrally:
Hangt ervanaf wat je er allemaal instopt. Stoelen zijn een kg of 8 per stuk, zonder sledes. Maar vergeet niet dat er zo 100kg bij kan komen. aan zaken als matten, dashbord, geluidsisolatie (bitumen of dynamat will do 😉 ), kachel, enz. Al die kleine dingetjes wegen op zichzelf niet veel, maar het tikt bij elkaar nog steeds aan.
Als ik het goed begrijp krijgen we het frame en de running gear dus niet te zien zonder body? E
@ Lincoln:
Als je het echt zou willen zou het kunnen. Je kunt dan gaan kijken naar welk gewicht er dan nog bijkomt, waar het gewicht zich bevind. Hoeveel van het gewicht 1 hoek beinvloed, welke veersterkte je hebt, enz. In de praktijk kun je beter wachten totdat je klaar bent met bouwen en dan veren swappen: Of nog beter:Een setje schroefveren bestellen, zodat je de hoogte en eventueel hardheid kan verstellen. Of in geval van torsieveren de torsieas verstellen….
Het blok hangt er al in. Het enige dat er niet in zit, is het interieur. En dat weegt niet gigantisch veel, als ik zo naar die stoelen kijk.
Maar misschien kan Eric daar zelf wat meer over vertellen? (Er even vanuit gaande dat je meeleest, Eric)
oei oei oei .. dat zijn penibele situaties ..
ooit eens zoiets meegemaakt .. na week 1 meteen afspraken gemaakt ..
alles in 1 hoek gezet en een krijtstreep er omheen ..
de vierkante meters betalen ..
alleen op zondag een brug in gebruik nemen en lucht gereedschap gebruiken ..
elke week de garage aanvegen en de kantine effe schoonmaken ..
maarja .. ik ben dan ook niet echt een “vriendendienst” persoon ..
en “samenwerken” snap ik al helemaal niet ..
on-topic .. die velgen met inbus dingetjes komt bij mij zo cheap over ..
zal best wel pijn en moeite gekost hebben om ze te vinden ..
ik weet wel dat ze historisch-correct zijn maar ze missen de rijpheid om gedateerd over te komen ..
dat duurt nog 10 jaar ..
p.s. is het mogelijk om je vering en ophanging op hoogte te brengen als er nog geen blok en andere hardware in de auto hangt ivm gewicht ??
Hmm… Misschien is het niet helemaal duidelijk, maar Eric is niet de eigenaar van het garagebedrijf. Hij bouwt de auto in zijn vrije tijd bij Fokkens, die hem ‘onderdak’ biedt en met raad (en daad) terzijde staat.
En hey, grappig! Ik ken ook iemand die zo’n Peugeot heeft en ‘m als kattenbak gebruikt!
druk bezig .. druk bezig !! 1 grill in 2 weken ??
die lui zijn nog minder gemotiveerd met restauratie/opbouw dan ik ben met mijn Olds ..
en dan ben je lui kan ik je zeggen ..
nog net niet zo lui als die kerel die al 10 jaar “bezig”is met zijn Peugoet ..
die express zijn kat in dat ding laat slapen en hem/haar vooral niet wakker kan maken .. 10 jaar lang ..
maar .. het is een mooie grill .. dat dan weer wel ..
ps. jullie zullen het druk genoeg hebben met centje verdienen en klanten tot dienst zijn met dit weer ..
succes boys .. kijk er naar uit dat de koets mooi op zijn poten staat ..