De Lions Club Zandvoort organiseerde ook dit jaar weer de Classic Car Morning op het Circuit Park Zandvoort. Voor € 10,- mocht je een aantal ronden ‘in parade’ rijden op het circuit. De dapperen onder ons konden voor vier tientjes méér daarna -met helm- zo hard als ze konden of durfden. De opbrengst komt volledig ten goede aan de stichting Lions Helpen Kinderen. Deze stichting is in 1975 opgericht met als doel directe en gerichte steun te verlenen aan kinderen in nood, zowel in Nederland als in de ontwikkelingslanden.

Ik kan eigenlijk geen betere manier bedenken om een paar tientjes (meer mag natuurlijk) aan een goed doel te geven en ook nog een fantastische dag te beleven. Wat mij betreft ga ik de banden van de Morris volgend jaar dus ook kwellen (zie foto) en nodig bij deze iedere klassiekerbezitter uit om ook te komen. De foto’s die we maakten zijn hier onder al te bewonderen. Op de video moeten jullie nog heel even wachten. Wat het rijden betreft heb ik wel een aantal dingen geleerd: De banden van de Morris beperken de bochtsnelheid enorm. Een niet fijn werkende koppeling (slipt!) en versnellingsbak beperken de snelheid ook. Verder vindt de Morris BP Ultimate lekkerder dan het duurste bocht dat bij de Tinq verkrijgbaar is. Dat was dus eens maar nooit weer. Het rijden van ideale lijnen kan je op zo’n dag wel vergeten (als ik ze überhaupt al zou weten te vinden). En last but not least: Het maakt allemaal niet uit, want ik had het reuze naar mijn zin!

Pinksterpret: Classic Car Morning Zandvoort

60 gedachten over “Pinksterpret: Classic Car Morning Zandvoort

  • 6 juni 2010 om 14:33
    Permalink

    @Citrofiel ..
    addertje onder het gras ??
    als je het wilt weten dan moet je die man effe bellen ..
    of mailen en vragen of ie nog wat foto,s stuurt van het interieur ..
    vragen naar eventuele incidenten uit het verleden ..
    doet niemand moelijk over hoor ..
    ziet er uit als een buitenkansje nml .. en die zijn er plenty ..

    en plastic krijg je weer als nieuw met de juiste aandacht/liefde ..
    oke-wax van Brezan werkt perfect bij mij .. potje van 8 euro waar je de rest van je leven mee doet ..
    cocosmelk of WD40 kan ook wonderen verrichten ..

  • 6 juni 2010 om 11:39
    Permalink

    Een stukje over de BX (van ontwerpstudie tot ’t eind) is best leuk… Maar ik weet er zelf niet genoeg van af. Jij?

  • 6 juni 2010 om 11:26
    Permalink

    Misschien moet je maar even een topicje over youngtimer BX maken, dan kan ik tenminste wat meer ontopic zijn. 😛 Of als je het irritant vindt dat ik nu constant mijn BX-gezeur hier plaats, moet je het zeggen. Dan stop ik er zo mee. 🙂

  • 6 juni 2010 om 10:13
    Permalink

    Van Pinksterpret naar Plastic. Alleen op Klassiekerrally.nl! :mrgreen:

    Misschien dat regelmatig onderhoud het plastic mooi had kunnen houden, maar dat weet ik ook niet zeker.

  • 6 juni 2010 om 01:28
    Permalink

    Oke, dat is dus iets om aan te denken, die lak. Maar om nog even door te gaan over dat plastic: Was het te voorkomen geweest of heeft elke BX (of andere auto uit die tijd) daar last van en is het dus geen bijzonder punt? Ik heb niet zoveel ervaring met oud plastic…

  • 5 juni 2010 om 23:11
    Permalink

    Rood is een verhaal apart. Bij metallic kleuren poets je een dergelijk kleurverschil niet weg door de blanke lak die er op zit.
    En het kunststof schrikt MIJ af, maar dat wil niet zeggen dat het jou af moet schrikken 😉

  • 5 juni 2010 om 23:09
    Permalink

    Mijn vader heeft laatst nog op een rode Transporter laten zien hoe prachtig die kleur terugkomt met een beetje polijsten. 😛 En dat interieur… Tsja, hoe had dat voorkomen kunnen worden? Ik denk dat elke BX van die leeftijd daarmee te maken zal hebben, niet dan? 😕

    Nou ja, ik laat ook maar wat opties zien. 😉

  • 5 juni 2010 om 23:00
    Permalink

    Hoeveel kleurverschil kan een auto hebben!? 😯
    En al dat volledig uitgeharde kunststof in het interieur… Ik ben er bang voor dat er geen spoortje weekmaker meer in zit. Dat krijg je nooit meer mooi. 🙁

  • 5 juni 2010 om 22:13
    Permalink

    Deze dan. Misschien een beetje vrouwelijke gedachte, maar deze heeft een veel leukere kleur dan dat saaie grijs! 😛

  • 1 juni 2010 om 09:50
    Permalink

    @citrofiel – vind een eerste generatie BX juist een goede keuze, je budget is beperkt en roep je een keer “Onderdelen” dan vallen ze zo uit de lucht.
    De halve republiek der Nederlanden heeft Bx gereden (prijs kwaliteit – daar houdt den ‘Ollander van) en de vering is natuurlijk subliem
    Ik zelf kan er niet mee thuiskomen (genoeg klassiekers) , maar een Bx Sport in Frankrijk voor rond de € 1500 oef, zet die maar eens een jaar of vijf weg……

  • 31 mei 2010 om 20:45
    Permalink

    @lincoln: Ik zal even kijken als ik mezelf wat meer tijd gun (en ik niet hoef te leren). Doe ik gelijk een rondje in onze buurlanden, misschien is daar een nog leukere deal te vinden. 😉

  • 31 mei 2010 om 17:55
    Permalink

    @Citrofiel ..
    in Zweden staan ook nog wel eens pareltjes ..
    daar strooien ze zowiezo niet met pekel/zout ..
    Blocket.se is de marktplaats van Zweden ..
    bilar betekent auto ..
    hela sverge betekent heel Zweden ..
    en een kroon is een euro duppie ..
    de rest van de teksten kan je aardig in de goede richting fantaseren ..
    kan je je een beetje orienteren ..

  • 31 mei 2010 om 16:50
    Permalink

    @lincoln: Mijn ouders ook hoor. Hebben 2 BX’en gehad. De eerste is inderdaad naar de sloop verdwenen, maar de tweede was een bijzonder model ofzo, en die is wel bewaard gebleven. (tenminste, ik hoop dat hij nog leeft…) Die verkocht mijn vader toen de dealer de originaliteit verkloot had zonder dat gevraagd te hebben… 👿

  • 31 mei 2010 om 06:25
    Permalink

    @Citrofiel ..
    nope .. ik ken alleen tevreden BX klanten ..
    maar die reden de auto wel van zich af ipv naar zich toe ..
    dus allemaal van naar de sloop als de APK problemen gaat geven ..
    tot die tijd is elke KM meegenomen ..

    maar stuk voor stuk tevreden BX rijders ..

  • 30 mei 2010 om 22:32
    Permalink

    @lincoln: Met de AX heb ik echt helemaal niks. Te klein en geen lekkere vering. 😉 Het wordt sowieso een BX. Maar moet ik uit je suggestie afleiden dat je dit BX-halen-verhaal een beetje betwijfelt/afkeurt? Ik hoor graag jullie meningen! Jullie hebben er meer ervaring mee, voor mij is het een first…

    @Wim: Leuke tabel! Alle personenauto’s in Nederland. Per 1 januari 2008 stonden er dus nog 277 Visa’s geregistreerd. Er zijn er 43.593 nieuw verkocht. Dat is inderdaad een heleboel sloop…

  • 30 mei 2010 om 22:21
    Permalink

    Wat is er eigenlijk gebeurt met alle Visa’s? Die zie je nooit meer op de openbare weg…

  • 30 mei 2010 om 22:07
    Permalink

    @Citrofiel ..
    effe een suggestie ..
    als je nou echt helemaal geen buil wil vallen en wel een experiment rijker ..
    de Citroen AX van het eerste bouwjaar ..
    altijd een tweede auto geweest van een gezinnetje ..
    als je geluk hebt met weinig km,s ..
    onderdelen kunnen niet anders dan ultra goedkoop zijn ..
    super makkelijk te onderhouden en te verwennen ..
    moet voor 300 euro te vinden zijn ..

    zo,n ding hoef je van je leven niet weg te doen omdat ie teveel kost ..

  • 30 mei 2010 om 21:34
    Permalink

    @de sjonnies: Een kleine update dan. Ik heb gesproken met mijn ouders. Mijn vader vindt het kortweg een mooi ding. Mijn moeder heeft er ook geen probleem mee, hoewel ze wel zegt dat ik het geld van mijn spaarrekening slechts als buffer mag gebruiken en dat dus weer moet aanvullen na aanschaf (werken dus 😉 ).
    Nu ook zij er geen bezwaren meer tegenover zetten komt het wel erg dichtbij, nu moet ik dingen uit gaan zoeken over invoeren en verzekering bij het terugrijden enzo. Ik heb even gekeken, maar erg veel tijd heb ik niet. Ik heb dinsdag een zwaar tentamen en woensdag moet ik een moeilijke programmeer-opdracht inleveren, daar ben ik even druk mee. Als dat gedaan is ga ik direct op zoek naar alle info en zal ik je ook wel even doorgeven wat ik zou willen weten. Helemaal blind erheen rijden lijkt me niks, een belletje plegen zou erg fijn zijn. Maar goed, daar kom ik dus nog op terug. 🙂

    PS. Dit is misschien niet erg handig, zullen we dit anders over de mail bespreken? Als je een mailtje naar mijn spam-adres stuurt, dan geef ik je vanaf daar weer mijn echte mailadres. Die durf ik niet open en bloot op het internet te zetten. Stuur maar naar reclamevoormilan@live.nl .

    @Wim: Over het gestolen-fiets-verhaal: Gisteravond de fiets van een vriend gesloopt teruggevonden. Dan snap je de neiging wel om gewoon even een andere fiets uit het rek te trekken. 👿 Maar ik probeer hem ervan te weerhouden hoor! 😛

  • 28 mei 2010 om 17:39
    Permalink

    Ik zal het ook niet direct nodig hebben, die lening, ik kan het zo van mijn spaarrekening af trekken. Maar het idee is eigenlijk dat dat ergens anders voor is.

    Wacht.

    Ehm. Tsja. Nu ik er zo over nadenk, waarvoor eigenlijk? 😆 Mijn studie betaal ik met mijn studiefinanciering en een aanvullende lening per maand, mijn spaarrekening is een ongebruikte pot… Dan heb ik dus weer de overweging of ik een auto het waard vind… De lopende kosten (anders dan de aanschaf dus) zal ik wel meestal van mijn directe rekening af halen, maar in principe wil ik ook helemaal niet meer gaan lenen en zal het hopelijk ook niet nodig zijn. Ik leen nu geloof ik 230 euro per maand bij, want van mijn ouders krijg ik geen vaste bijdrage helaas. Dat is in principe ruim voldoende. Dit eerste jaar heb ik een aantal grotere uitgaven gedaan die voor langere tijd mee zullen gaan en zelfs dat lukte nog met die lening. Dat stuk extra kan ik dus gaan gebruiken voor een auto. En desnoods ga ik wat meer op mijn andere kosten letten, wat ik nu een beetje verzaak (ach, hoort bij je studententijd). Ik heb het er eigenlijk wel voor over… 😮

    @de sjonnies; Dat van die BX’en was mij ook opgevallen. Daar is nu nog bijgekomen dat de eerste generatie precies uit de tijd komt die nog belastingvrij wordt. Dat zal ook wel bijdragen aan een hogere aanschafprijs. Een tweede generatie kan je al een stuk goedkoper aanschaffen, maar dan heb je wel weer die belasting… Dan heb ik liever één grotere uitgave voor het overzicht. (nou ja, er komen natuurlijk altijd meer kosten maar je snapt het wel)

    @Wim: Ik ben geloof ik een van de weinige studenten die bereid is te betalen voor een fiets en er daarom ook zuiniger op is, dus wees gerust. 😉

  • 28 mei 2010 om 09:05
    Permalink

    Valt me trouwens wel op dat de eerste generatie Bx’en in Nederland aan de prijs zijn, in Frankrijk daarentegen komen ze veel en veel later achter dit soort zaken en is de Bx gewoon ‘oude meuk’
    Dus je slag slaan in Frankrijk is nog niet eens zo gek.

  • 28 mei 2010 om 09:01
    Permalink

    @citrofiel : NEVER NOOIT GELD LENEN VOOR EEN AUTO !
    Spaar maar ouderwets, koop je dan een barrel 🙂 is het de trots van je leven, m’n eerste, een rood Fiatje 850 voor 400 keiharde Guldens.
    ’s ochtends vroeg mijn bed uit op zaterdag om te gaan werruken; maar wat was ik trots op deze rijdende röntgenfoto (van de roest)

  • 28 mei 2010 om 08:02
    Permalink

    Ik kan het niet beter verwoorden dan lincoln

    En wat die fiets betreft: zolang het maar niet mijn fiets is! :mrgreen:

  • 28 mei 2010 om 06:22
    Permalink

    @Citrofiel .. nog een tip ..

    jouw persoonlijke financiele situatie is een belangerijk gedeelte van je “gevoel” ..
    dat lijkt me bijzonder unheimlich als daar een lening tegenover staat ..
    over een paar jaar kan je ook je “eerste” auto kopen ..
    er zijn er toch zat .. en het gevoel blijft ..

    je blijft voor ons toch “DE @Citrofiel” .. zelfs met een gestolen fiets ..

  • 28 mei 2010 om 02:47
    Permalink

    Het lijkt me fantastisch een eigen auto te hebben, het lijkt een mooie BX, het lijkt me een mooie ervaring.
    Maar het kost nog meer lening of werken, het kost wel aardig wat tijd. En stel je voor dat je er bent en het ding blijkt zo rot als een mispel te zijn. Dat is pas echt vervelend…

    Eigenlijk komt het erop neer dat het me fantastisch lijkt en dat het enige wat me echt tegenhoudt het financiële aspect is. Dat moet ik echt gaan overwegen… 😐

  • 27 mei 2010 om 21:59
    Permalink

    @citrofiel , ding zal niet meteen verdewenen zijn en is ‘ie het toch, dan komen er weer dertigduizend voor terug.
    De sport is een loaded BX te vinden bij iemand die niet weet wat ‘ie er mee moet.
    Ik kocht de Renault R8S in zijn eerste lak kompleet orgineel voor 2 k verleden jaar. Serieuze Franse gasten belden me en eentje bood het aankoopbedrag x 4, zonder met zijn ogen te knipperen en vertelde me dat dat nog niet eens de grens was.

    Denk dat Linc en ik op elkaar lijken : auto’s zijn een avontuur.

  • 27 mei 2010 om 19:15
    Permalink

    @Citrofiel ..
    over de gevoelskwestie ..

    al mijn auto,s die ik ooit gekocht heb uit winst-bejag ..
    hebben mij financieel verlies aangedaan .. (zonder uitzondering) ..

    alles waar ik van dacht .. “zo .. die gaat voor het dubbele de deur uit” ..
    heb ik zwaar op moeten inleveren ..
    en waar ik van dacht .. “wow .. deze is voor de rest van mijn leven” ..
    kon ik goed weer kwijt ..

  • 27 mei 2010 om 19:00
    Permalink

    @Citrofiel ..
    ach .. als je zo,n ding koopt mis je echt dat geld niet meer hoor ..
    nu denk je dat het geld iets waard is .. maar het zijn louter wat cijfertjes op je bankrek. afschrift ..
    de RDW is ook wel een grappig leerproces (om me maar netjes uit te drukken ..

    op jouw leeftijd kocht ik ook me eerste auto ..
    de grootste die ik kon vinden in de auto-telegraaf ..
    een 1979 Towncar sedan .. gewoon in de wegenbelasting .. ding woog 2,5 ton ..
    o.k. toen had ik al 4 arbeidsjaren achter de rug .. maar dan nog ..

    het leukste van een auto kopen is de voorpret en slapeloze nachten ..
    dat heb ik gelukkig nog steeds ..

    de enige raad die ik je kan geven .. “voelt het goed dan is het goed” ..
    is dat niet het geval .. afblijven en wegwezen ..
    als de BX met 2 ton op de teller goed voelt en de BX met 70.000 niet ..
    dan weet je wat je te doen staat .. easy peasy .. moeilijker is het gewoon niet ..

  • 27 mei 2010 om 18:32
    Permalink

    Oh help. 😯 Hij gaat er serieus op in… Wat een verleiding… 😮 Het probleem is dat ik dit soort dingen wel eerst even met mijn ouders wil overleggen, en die zie ik over anderhalve week pas weer. 😕 Hier moet ik echt diep over nadenken… Dan zou ik toch flink mijn spaarrekening aan moeten boren. Is dat het waard. Hm. 😕 Ik zit echt met de handen in het haar… 😮

    Trouwens, linksachter lijkt het paneel een beetje ingedeukt te zijn, niet helemaal perfect dus. 😛

  • 27 mei 2010 om 17:20
    Permalink

    @citrofiel ze vragen me vaak uit welke streek ik kom. Echt waar
    Wil de man ook wel voor je bellen hoor !

    Maar doe je huiswerk eerst (goed bedoeld) : Vraag bij de RDW of een auto van dit bouwjaar wegenbelasting vrij wordt. komt uit een EU land !
    Vraag voor de zekerheid de BPM en BTW toestanden (volgens mij nul komma nul )
    En ja tuurlijk tuffen we er effe naartoe
    Heb net de Alfa geleverd gekregen en heb een kastje voor de Telepeage !

    Avanti, de zon achterna !

  • 27 mei 2010 om 15:50
    Permalink

    @de sjonnies; Als je serieus bent wil ik best een dagje heen en weer (op mijn kosten uiteraard). Hij ziet er echt mooi uit. Kan jij aardig Frans? 😆

  • 27 mei 2010 om 15:44
    Permalink

    @citrofiel : kijk He He die Fransman da’s een ‘echte’, duurdere uitvoering met de rookglazen derde ruitjes.
    Zitten ook wat gimmicks op.
    Prix a debattre betekent 500 aftikken en geen BPM of BTW of ander geneuzel betalen.
    Wanneer gaan we hem halen? 😉

  • 27 mei 2010 om 15:15
    Permalink

    @citrofiel : neem de tijd.
    Er staat er vast eentje bij een oud vrouwtje die niet meer mag rijden van haar zoon.
    Of een overleden Tante.
    Deze is € 250 waard. En da’s niet denigrerend bedoeld, jem oet een setje bumpers scoren etc etc.
    Hou de volgende sites DAGELIJKS in de gaten : http://www.gaspedaal.nl (alle autosites bijeen ) en gewoon marktplaats.nl
    Er zijn 68 miljoen Bx’en verkocht in Nederland en geloof me, de jouwe staat ergens te wachten.
    Met geduld ben ik ook aan mijn Alfa 16 klapper Diesel gekomen, 3 jaar oud met dertigduizend op de klok.
    Iedere dag loeren en dan toeslaan…….

  • 26 mei 2010 om 21:48
    Permalink

    Crap… Zie dit nou. Ziet er prachtig uit, volgens beschrijving prima (maar dat is meestal zo), eerste type, staat vlakbij de grens van Luxemburg in Frankrijk (dus niet te ver zuid rijden), in verhouding weinig geld. Misschien toch maar eens het importtraject bestuderen… 😕

    En deze. Minder opgepoetst, maar lijkt ook oké….

    Bah, ik zou beter moeten weten. Ik word gek! 😆

  • 26 mei 2010 om 21:41
    Permalink

    Dat verandert het wel een beetje… Die met die rare ‘flippers’ links en rechts naast het stuur, toch? En die vreemde kilometerteller? Zulke gekke dingen maken een auto wel leuker. Maar ik vind ‘m nog steeds vreselijk gebruikt… 😉

  • 26 mei 2010 om 21:37
    Permalink

    Het is wel een eerste type basisBIX, dat maakt hem juist zo leuk. Er zijn wel mooiere BX’en voor minder geld, maar dat is meestal in Frankrijk of ze zijn van het tweede type. Dat vind ik al minder interessant eerlijk gezegd. Hm. Goed dat even een nuchter persoon ernaar kijkt. 🙂

  • 26 mei 2010 om 21:25
    Permalink

    € 500,-? Ik weet niet… Op dit moment vind ik ’t gewoon een BX met wel heel erg veel gebruikssporen (ik wilde ‘m ‘aftands’ noemen, maar vond dat wat te wreed). Ben wel van mening dat de BX een blijvertje is, maar zelf zou ik proberen een wat smettelozer exemplaar op de kop te tikken.

  • 26 mei 2010 om 21:16
    Permalink

    Warning: Verschrikkelijk off-topic:

    Godver (excuus, ik word even gek van mezelf), ik heb even onafhankelijk (niet het ‘ik help mijn mede-forummer’) advies nodig. Wat denken jullie hiervan? Ik blijf hopeloos twijfelen over dat ding. Ik heb geen auto nodig en er weinig geld voor, maar als ik een auto zou aanschaffen dan is deze in één woord ideaal…

  • 26 mei 2010 om 00:37
    Permalink

    Mooie foto’s! Zijn ze evt. ook in grotere resolutie beschikbaar? Zou die van de witte Maserati (Mexico) graag af laten drukken voor mijn paps! 😀

  • 25 mei 2010 om 19:52
    Permalink

    @Michiel van den Brink ..
    nadat @Klassiekerrally mij op je site attendeerde ben ik uiteraard gaan zoeken ..
    (kon ik nog niet) ..
    ben er op alle manieren verdwaalt .. wilde alles tegelijk zien ..

    wat een absurde data-base van informatie die voor mij totaal onbekend is ..
    schitterende site .. triple thumbs up ..

  • 25 mei 2010 om 18:28
    Permalink

    HARC? Nee, niet geweest. De laatste tijd eigenlijk bedroevend weinig gedaan op autogebied (m.u.v. rijden dan, nu het mag, zo veel mogelijk! :mrgreen: ). Misschien toch eens wat beter letten op wat er hier op de agenda staat.

  • 25 mei 2010 om 17:15
    Permalink

    @Wim: ik had al zo’n vermoeden, aangezien we jullie bij Arnhem al voorbij zagen komen :mrgreen:

    Wij hebben ook een hele berg foto’s gemaakt. De selectie staat op http://www.rjfotografie.com (bij 2010). Veel kijkplezier!

  • 25 mei 2010 om 11:19
    Permalink

    Die Morris met kenteken 09-67-GF, waar ken ik die toch van??? 😛

  • 25 mei 2010 om 07:24
    Permalink

    Als deelnemer vond ik het zeer de moeite waard. Ben je nog naar de HARC races geweest, het weekeind er voor? (ik niet)

  • 24 mei 2010 om 23:58
    Permalink

    Zo te lezen is half Klassiekerrally.nl daar vertegenwoordigd. Volgend jaar toch maar kijken of ik er op de één of andere manier toch kan komen, want met zoveel interesse van hier moet het wel goed zijn. 😀

  • 24 mei 2010 om 22:04
    Permalink

    @ Rutger: Nog welkom op Klassiekerrally.nl, was ik even vergeten! Ik woon ook ten oosten van Arnhem. Veel oostelijker dan waar ik woon kom je niet in Nederland! 😉 Het was het ritje wel waard he?

    @ Michiel: Inderdaad een mooi evenement, helemaal als je bedenkt dat de volledige opbrengst naar een goed doel gaat. Bedankt voor de toelichting. Ik zal je de foto van de Bugatti wel even mailen. Kijk maar of je er iets mee kan.

  • 24 mei 2010 om 21:55
    Permalink

    Mooi evenement!

    @ Wim en Lincoln: die grijze auto is de Chrysler/Plymouth P4 Convertible met een carrosserie van Tüscher van Bruno Costers: http://www.coachbuild.com/index.php?option=com_gallery2&Itemid=50&g2_itemId=29780

    Ik zie echter nog iets anders bijzonders, namelijk een Bugatti T43 met een one-off carrosserie van de Nederlandse carrosseriebouwers Schutter & Van Bakel: http://www.coachbuild.com/index.php?option=com_gallery2&Itemid=50&g2_itemId=42184

  • 24 mei 2010 om 19:57
    Permalink

    Ja, die inderdaad. Afgelopen week nog wat “dingetjes” mee gehad (o.a. choke-kabel gebroken 😯 ), maar gelukkig was alles op tijd klaar. Ook de heen- en terugreis gelukkig geen problemen gehad. Was wel een flink eind rijden; we wonen ten oosten van Arnhem 8) .

    Alvast succes met het repareren van de koppeling, als je er een aan toe komt :wink:.

  • 24 mei 2010 om 19:52
    Permalink

    Die matzwarte? Geweldige auto! Ik moest me juist inhouden, omdat bij vol gas de koppeling begint te slippen. Is al een hele tijd zo, maar ik moet er nu toch eindelijk eens wat aan gaan doen. Ach, je weet wel hoe dat gaat… 😳

  • 24 mei 2010 om 19:50
    Permalink

    Leuke foto’s :-D. Het was wederom een geweldig evenement. We hebben flink door moeten trappen in onze Daf 44 om een beetje bij te blijven, maar dat lukte aardig.

  • 24 mei 2010 om 19:11
    Permalink

    Weer een topdag gehad. Celica is gaaf. Zandvoort moet eigenlijk op slicks.

  • 24 mei 2010 om 18:17
    Permalink

    @ lincoln: Da’s een Chrysler met een speciale carrosserie. Ik zal even uitzoeken wat het precies is. Moet even neuzen op http://www.coachbuild.com voor het antwoord, Michiel van den Brink en ik hebben die auto al gezien bij Schloß Dyck en hij weet wat het is 🙂

    @ Citrofiel: Ik hou ook wel van wat afwisseling en spierballenrollen op het asfalt. Dus ook liever Aston Martins, Ferrari’s en Lamborghini’s etcetera dan alleen maar Clio’s.

  • 24 mei 2010 om 18:14
    Permalink

    btw .. grijze brikkie met Belgisch “old” kenteken .. merk / jaar ??
    thanks ..

  • 24 mei 2010 om 18:11
    Permalink

    Haha, natuurlijk. 😀 Maar de auto’s moeten an sich ook wel een beetje interessant zijn. Met die dingen die daar rondrijden (Clio, Swift, Toerwagen Diesel Cup enzo 🙄 ) heb ik niks. De GT4 was nog wel een beetje interessant geweest misschien, maar om daar nu voor heen en weer te rijden. Auto na auto dezelfde bocht om zien komen. 😈 Over het algemeen heb ik met circuitraces gewoon niet zoveel. Klassiekers zouden dat nog overkomelijk kunnen maken, modern spul niet.

  • 24 mei 2010 om 18:09
    Permalink

    ha ha .. die Chevy Flodder-bak ..
    lekker slap in de veren ..
    met een beetje gas gaat de neus gerust 10 cm omhoog .. lomper kan het niet ..

    en een Celica met originele wieldoppen !! thumbs up ..

  • 24 mei 2010 om 17:53
    Permalink

    Ja, maar toch… De moderne races van weleer zijn de klassiekerraces van vandaag 🙂

  • 24 mei 2010 om 17:04
    Permalink

    Een oom van me bood me nog kaartjes voor Zandvoort aan, voor zaterdag of maandag (vandaag). Ik kijken wat er aan de hand was, blijkt dat net om de interessante klassiekerzondag heen te vallen! Moderne races heb ik niets mee, laat maar… 🙁

Reacties zijn gesloten.