De autosites hebben je er al vast en zeker attent op gemaakt, deze nieuwe Porsche. KR auteur zijnde kan ik niet achterlopen op dit nieuws, ik schat de auto namelijk hoog in qua klassieker-gehalte. Time will tell…
En dat heeft de tijd al deels gedaan want de vermoedens zijn correct ingelost en de meningen zijn verspreid.
Eerst en vooral dan maar die vermoedens uitleggen: het gaat hier inderdaad om een Carrera S met Carrera 4S ‘Widebody’ carrosserie. Het dubble bubble dak, de strepen, de velgen, de cosmetisch aanpassingen en vooral de ducktail, het klopt allemaal. Naast dat zien we ook nog 2 996 style (?) gekleurde achterlichten.
Achter de achteras ligt een 6 cilinder ongeblazen 3.8 boxer die er nu 408 pk uitwringt (nieuw uitlaatspruitstuk, 6 vacuümkleppen erin), 23 pk meer dan de S. Astronomische getallen eigenlijk, op een klassiekersite zijn we dat niet gewoon tenzij we een topic behandelen over F1 uit de seventies! Maar de Porsche moet ook heel wat extra gewicht meezeulen. Daar hoort het Porsche Exclusive interieur bij, bruin zoals verwacht. In dat interieur zal je trouwens nooit een klik van PDK horen, de SC komt enkel met handbak. Ook komt hij altijd met PCCB en een sportonderstel, waardoor hij 2 cm lager komt te staan.
Maar dan is er dat keerpuntje, de auto kost namelijk €169.300 exclusief belastingen! De prijs van Wiedeking’s gouden handdruk? Of aangezien ze er 3 jaar mee bezig waren: een nieuwe manier om de 911 te melken? Of is hij het echt gewoon waard? We horen het graag! 🙂
Ik vind overigens de Fuchsvelgen geweldig. Fijn dat ze terug zijn. Het interieur is ook lekker ‘retro’ wat kleur en materialen (tweed?) betreft.
Eigenlijk te duur IMO, maar wel ongelooflijk mooi.
Het is mooi, simpel en elegant…eens wat anders dan hoe groter de vleugels, hoe duurder.
Ik vind dit een uiterst gave uitvoering van de 997. De striping, velgen, ducktail, handbak, kleuren en het interieur. Helemaal mn ding. Een Porsche die ik denk ik wel zou kopen. Beetje jammer van die 250 stuks. Het hadden er op zijn minst 500 mogen zijn.
Goh, ik had toch verwacht dat jullie positiever gingen zijn! 😛 Is toch een mooie 911? In tegenstelling tot die gnarley modellen die ze soms uitgeven, deze is oogstrelend. En behoorlijk snel maar niet zo vergevig. Okee, het is geen GT3, maar dit lijkt me wel de ultieme hedendaagse 911. Hoewel de GT3 ook echt goed is, maar die is niet zo praktisch. Iets waar ik eigenlijk eerder achter sta… 😕 Ik weet het niet! 😛 Maar ik weet wel dat ik deze tot klassieker bestempel tot anders bewezen wordt! 🙂
Een 912 heeft z’n charme. Vooral optisch. Want ik vind ’t jammer dat ‘ie door z’n 356 motortje klinkt als een potente Kever terwijl je ’t schrapende geluid van een 6 cilinder boxer verwacht…
Persoonlijk vind ik dit wel een van de meest aantrekkelijke watergekoelde 911’s. Maar mijn 911-droombubbel is lang geleden geknapt. Toen ik voor ’t eerst in een 911 reed. En later knapte ook de 911-Turbo (930) bubbel. Het doet niet zo veel met me als ik gedacht had.
Ik heb ze nu wel gezien.
Moet zeggen dat de laatste modellen de foute jaren 90 troep goed doen vergeten.
Wat echt mooi is: een 912.
is inmiddels toch 1 en al vermoeienis .. al die 911 deviraten ..
elke week weer een “betere dan de beste sport-car ooit” ..
met het bekende riedeltje over de nurburgring er achter aan ..
bestaat er uberhaupt nog wel de “standaard” 911 ??
zelfs intresse in zo,n ding opweken is depimerend geworden ..
aan de andere kant .. ze hebben de mallen liggen ..
dus lekker uitmelken dat model ..
ik wacht wel op de panamera coupe met mijn oooeeehhh,s en aaahhhhh,s ..
Ooit in 1975 schreef een reporter van het toonaangevende Amerikaanse autotijdschrift Road & Track over de Rubber bumper MGB :
“MG will certainly have the last laugh, this will be the first replica that never went out of production ”