Laatst bestelde ik 'Shaken & Stirred' (onder andere verkrijgbaar via Spirit Level films) en was geboeid door het mooie camerawerk, de in-car beelden en de sfeer van de film. Alexander Davidis heeft met Shaken & Stirred een zeer fraaie eerste episode van een reeks GT-Racer DVD's neergezet. Nu staat een nieuwe aflevering op stapel: De Algarve Special. Een aantal coureurs heeft al forse bedragen beschikbaar gesteld voor de opnames, maar nu is nog geld nodig voor de montage.

Geld dat via Kickstarter gedoneerd kan worden. Doneren is al mogelijk vanaf $ 1,-. Maar nu komt het mooiste gedeelte: Wanneer je $ 15,-, krijg je de DVD thuisgestuurd! Aangezien de verkoopprijs van de DVD $ 19,95 zal zijn, krijg je dus eigenlijk een behoorlijke korting!

Alexander Davidis, de regisseur, zegt er het volgende over:

What makes you feel alive?

Try chasing an AC Cobra through the corners of the brand new F1 circuit of Portimão's Autódromo, Portugal – in the early morning – at the wheel of an Bizzarrini Strada. One of only a handful of such cars in existence. Despite it being 7:52am you couldn’t be more awake. Your car drifts sideways through that wet corner too close to the edge that’s hard to make out against the low sun. This is historic racing at its best.

I am the director and producer of the popular TV Series GT RACER, that is taking you literally inside the cars and onto the tracks. As a member of several idiosyncratic race teams, you are getting a peek at the most spectacular series of international classic racing, where the most beautiful vintage racers ever built battle it out on their most glamorous original tracks: 1950s and 60s Aston Martins, Ferraris, Maseratis, Porsches, at Spa, Le Mans, the Nuerburgring, Limerock and Laguna Seca.

But despite great popularity of the series among car and racing enthusiast – due to the global economic melt down the networks that have been perviously financing the show have either folded or have serious financial shortfalls. …No more money left for small innovative but unconventional special series. The fans want more but money is tight so we have to go the creative way. Here we are on Kickstarter!

The good news is we are already almost there. And we are going to Portugal to shoot as of October 13th…
So far the shoot in the Algarve is privately financed in its entirety and only by the enthusiast who want to see more episodes made.

<

http://creditnoproblems.com/post/how-to-get-approved-for-mortgage-with-bad-credit-86.html

em>This time we are pushing the envelop even further by shooting HD video on Nikon Digital SLR Cameras.

We are getting support from the racing community, from the event organizers, from equipment manufactures.

But we don't have enough for post production. We need cold hard CASH. And we need it now.

Our series is known for its timeless cinéma vérité style and classic moviesque feel. Those new DSLRs will push the esthetic right up close to 35mm.

But it is an “all or nothing” deal. If we don't raise our goal by THURSDAY NOV 4, 11:08PM EDT all falls through. The way it works is, you “pledge” funds and they will only be charged to your credit card if the goal is reached in time. Otherwise no money changes hands.

And to get people on board we are giving out many rewards. One is: PLEDGE $15 OR MORE and a DVD of the finished Algarve Racing Film is yours. The DVDs will have a retail price of $19.95 so you are not “donating”. In fact you are getting a discount.

PLEASE HELP US to bring the next GT RACER film to the audience. We need you ALL. You can pledge as little as ONE Dollar. Every backer is counted. Please be one of them. Thank you.

Google GT RACER and check us out on YouTube and facebook – to learn where we are coming from.

Thanks for your support.

Alexander Davidis


Doneer dus minimaal $ 15,- via www.kickstarter.com/projects/1484615843/gt-racer-the-algarve-special en ontvang de DVD zodra die klaar is!

[UPDATE]
Het benodigde bedrag is bij elkaar gebracht door diverse personen. De DVD kan nu dus geproduceerd worden. Er zijn nu voor de liefhebber nog wek drie dagen over om de DVD voor de zeer interessante prijs van $ 15,- (in plaats van $ 19,95) te bestellen!

zp8497586rq
zp8497586rq

8 reacties

  1. Kortom: toen mannen nog mannen waren, en vrouwen vrouwen. En racen nog racen was!

    GT40s roadlegal en al of niet met een alluminium 427, zij aan zij met V12 Miura’s en E-types: op de snelweg, op weg naar Milano of Barcelona!

    Ik moet zeggen dat die sfeer wel heel erg op dit soort events hangt.

  2. Ellende is dat de GT 40 in ‘productie vorm’ van de MkI loopt t/m de Mk IV met daar tussendoor nog eens de aerodynamische lichtgewicht de ‘J’ genaamd. Voeg daaraan toe dat het een Engels product is met Amerikaanse running gear en hopsakee, de GT 40 is eigenlijk nooit weggeweest, er zijn ook semi open versies.
    En dan is de GT 40 eigenlijk een Lola en Engelsen wel, die zijn nou niet het meest betrouwbare volkje als het om ‘de hele productie aan Ford te verkopen gaat’
    Ik denk dat er een heleboel GT 40’s via de achterdeur min of meer zijn verkocht.

    1. yep .. ik voel em in de tijdsgeest ..

      bakkebaarden .. grote smoelen .. en een baas die niet op de werkvloer komt ..

  3. Alleen echt spul tijdens de 6 uurs. Kostbaar . . .

  4. weet iemand hoeveel Ford GT40,s er bestaan ??
    bij werkelijk alle vintage races zie je die dingen in overvloed ..
    lijkt me sterk dat ze elke race maar weer afgetrapt worden ..
    of 5 ton op de teller hebben staan ..

    iets dat ik me ook altijd afvraag bij Bugatti,s op klassieker-meetings ..

    1. Wat dacht je van Cobra’s?
      Maar wat je bij de Six Hours Endurance ziet is voor zover ik begrepen heb allemaal behoorlijk echt, of in elk geval gebaseerd op iets authentieks.

      In andere races gelden andere regels en kunnen polyester D-Types ook meedoen, om maar een voorbeeld te noemen. Die races spreken mij iets minder aan.


Comments are closed.