Eindelijk weer een gaatje gevonden om aan de MG verder te werken. Dan zat het weer tegen (tot nu toe werk ik buiten), dan weer het werk (druk!) of een weekend Spa Francorchamps verhinderde enige progressie. Maar de slijptol mocht z'n schijfjes weer door het Britse staal laten draaien. Het lastigste stukje werk moet nog komen. De volgorde waarop het plaatwerk in de fabriek op elkaar bevestigd is, maakt verwijderen van de dorpel elementen niet eenvoudig.

Toch kon ik een aardig stuk verder, omdat ik een reparatiestuk voor het achterspatbord had, zo

http://creditnoproblems.com/post/loan-with-low-credit-score-00.html

dat ik kon zien hoeveel ik van het achterspatbord weg kon halen. Het reparatiestuk zelf was voorzien van een sticker met 'made in Taiwan'. Geen goed voorteken, en het lijkt ook echt belabberd te passen. Maar metaal is geduldig, en ik kan dat ook zijn als het moet. Hopelijk kan ik de volgende keer beginnen met lassen, al verwacht ik nog wel een dag met de laatste slijpwerkzaamheden bezig te zijn. Het 'grote slijpschijven verslijten' lijkt echter grotendeels achter de rug te zijn. En daar ben ik best blij om…

zp8497586rq
zp8497586rq
MGB deelrestauratie, deel 7: Meer van 't zelfde
Getagd op:

16 gedachten over “MGB deelrestauratie, deel 7: Meer van 't zelfde

  • 18 oktober 2010 om 12:23
    Permalink

    De C15 is dan ook tot 2005 in Spanje gebouwd, vandaar dat je ze daar nog relatief veel ziet.

    • 18 oktober 2010 om 12:36
      Permalink

      Nee Citrofiel NEEN, me is er vrijwel zeker van dat alle C15-en een werkzaam leven hebben en me vind de C15 1 van de best rijdende kleine bestellerts ooit.
      Een soort super bestel eend-ig ding met een pruttelend 1.9 Dieseltje
      En die Spanjool, die me zoek reed; kende de weg – denk ik maar
      me wou dat ik een C15 was……… 😆

      • 18 oktober 2010 om 23:02
        Permalink

        Voor de prijs van een flinke onderhoudsbeurt aan de Alfa heb je er al een. 😉

        Je zult het maar kunnen zeggen: Dagelijks rijd ik een Alfa Romeo, maar voor het plezierige rijden heb ik er nog een C15 bij… 😆

      • 18 oktober 2010 om 23:04
        Permalink

        Krijg nou wat, hier beweert iemand de laatst geproduceerde C15 te verkopen. Voor 6500E…

        • 19 oktober 2010 om 01:52
          Permalink

          tja .. ik denk dat je “de laatste” ruim moet zien ..
          het is een rode die ze aanbieden ..
          en op de duitse site staat het fabriekspersoneel rond een zilvergrijze ..

          zal em morgen effe een mailtje sturen ..

  • 18 oktober 2010 om 10:12
    Permalink

    @lincoln – is eigenlijk wel heel er goed-ig, die mevrouwen Lincolns en Sjonnies, ze sturen je bewust naar streken toe om te her ontdekken en ff een luxe leventje te leiden.
    Heb me tonnetje rondgegeten in het Baskenland en klassiekers zijn in Spanje heel zeldzaam.
    Komt denk ik omdat ze het altijd met eigen productie hebben moeten doen van gedateerde Fiats en Renaultjes en Citroëns.
    Ben verbaasd dat ze die merken nog uberhaupt kopen.
    Ben trouwens het snot voor m’n ogen gereden op een bergweggetje in mijn Alfa, door een zo’n Citroën C15 bestellert.
    Dat moet wel de beste bestellert ooit zijn, want ze rijden er allemaal nog in; ik bedoel die moet beter sturen dan een Partner of zo’n nieuwe BiPser

  • 17 oktober 2010 om 18:37
    Permalink

    @klassiekerrally ..

    of je bent gewoon opgelicht ..
    hebben ze er een sticker “made in Taiwan” opgeplakt ..
    en komt ie stiekum uit Engeland .. the horror .. :mrgreen: ..

  • 17 oktober 2010 om 14:09
    Permalink

    Is waar, op Shri Lanka wordt weer meuk voor de Morris Minor gemaakt.
    Jongens, enig idee hoeveel er van die ‘krengen’ 😉 nog rondrijden wereldwijd?
    En in Taiwan is dit family business. Trouwens de hele renaissance industrie van Britse sportwagens leunt op ex-koloniale productie.
    Zou zelf het stuk blik voor het te monteren van de zwarte beschermlaag ontdoen, paar dagen buiten te laten roesten dan te stralen en te monteren.

    @lincoln : als je maat nog wat plaatwerk voor een mal van de achterdeuren van een 2CV bestel nodig heeft, ik ben op vakantie in San Sebastian bij een auto onderdelen zaak geweest die ze nieuw had liggen. achterdeuren van een bestel eend. en nog wat zijpanelen ook
    Was net een snoepwinkel, de klok ging 30 jaar terug.

    • 17 oktober 2010 om 16:32
      Permalink

      ik zal het eens vragen .. dank je vriendelijk ..

      ben daar 3 weken terug ook geweest ..
      shoppen met mevrouw Lincoln ..

      had haar een vakantie beloofd ..
      had er speciaal een Crown Vic Hearse voor gekocht ..
      gezellig met een bank en stuur-versnellingsbak ..
      rood velours ..
      maarja .. blijft een lijkenbak he ..
      shoppen voor een town-car/Grand Marquis .. mocht niet baten ..
      mevrouw wilde maar 1 ding .. met de Doblo ..

      op naar Biarritz ..
      hearse verkocht ..
      dus het vakantie budget omhoog ..
      dus handje-klap in het beste/sjiekste hotel + onbeperkt shoppen voor mevrouw Lincoln .. (voor mezelf vond ik een zwem-short van 4 euro al een hele uitgave) ..

      het gebrek aan dure auto,s was in dat gebied enorm ..
      zegge en schrijven 1 Aston Martin met Britse platen ..

      in de carports van de gigantisch mooi verzorgde villa,s aan de kust nam men genoegen met een witte Clio o.i.d ..
      echt mooi volk die Basken ..

      dus nogmaals .. ik zal effe vragen of er intresse is voor de 2CV onderdelen ..

    • 17 oktober 2010 om 17:54
      Permalink

      Er rijden denk ik meer Morris Minors op deze aardkloot dan Morris 1100/1300’s. En dat terwijl er daar toch erg veel van gebouwd zijn. Het bizarre is dat de 1100/1300 de Minor zou vervangen, maar dat ze nog een tijd lang naast elkaar gebouwd zijn.
      Rare jongens, die Britten…

      • 18 oktober 2010 om 10:16
        Permalink

        de Gliders zijn overschaduwd door de Mini, zo simpel is het.
        heb persoonlijk niets met de Minor, behalve dat ik het een irritant oubollig ding vind.
        Zit nix geen techniek of vernieuwends in de Minor, terwijl de Glider een skateboard op wielen is.
        Alleen wist BMC de Glider niet uit te buiten, ze waren veels te druk met alles; behalve auto’s te verkopen.

        • 18 oktober 2010 om 10:18
          Permalink

          Klopt. Vreselijk ondergewaardeerd. Met als gevolg dat ik nu best een redelijk zeldzame auto heb. Niet dat dat echt wat uit maakt, maar het viel me in GB wel op…

  • 16 oktober 2010 om 09:09
    Permalink

    made in Taiwan ??

    waarom zouden ze die dingen in Taiwan maken ??
    lijkt me sterk dat ze er meer dan 100 per jaar verkopen ..
    daar kan je geen imitatie stans/pers blokken voor laten maken ..
    weet zeker dat de originele blokken nog bestaan ..

    een kennis van me heeft de originele blokken en hydraulische persen (achterlijke zware jaren 50 meuk) van de 2CV gekocht ..
    niet allemaal natuurlijk .. maar wel van een hele zwik onderdelen ..
    waar onder die van het volledige chassis ..

    hij ondervindt eigenlijk alleen concurentie uit Vietnam ..
    vrij logisch .. omdat het in het logistieke plaatje valt ..
    er reden/rijden daar nogal veel 2CV,s .. ik weet alleen niet of ze daar ook een klassieker status bekleden ..

    dus “made in Vietnam” kan ik nog wel vatten ..

    • 16 oktober 2010 om 09:22
      Permalink

      Ik heb echt geen idee waarom ’t in Taiwan gemaakt is. Maar ’t staat er echt. En ik geloof niet dat ’t een plaatsje in Wales is 😉

  • 16 oktober 2010 om 08:48
    Permalink

    sinds je huwelijk met je las-apparaat zijn jullie inmiddels een onafscheidelijk stelletje ..
    en aan de huwelijks reis lijkt wel geen eind te komen ..
    zelfs de trip naar Siberie ipv een cocosnoot-eiland blijkt geen obstakel ..

    ik zeg .. echte liefde ..

Reacties zijn gesloten.