Op 2, 3 en 4 juli 2010 werd in Spa de Summer Classic gereden. Een klein evenement dat naar mijn mening nog niet de bezoekersaantallen trekt die het verdient. En let wel: De toegang is gratis! Zelf was ik verhinderd, maar gelukkig maakte Klassiekerrally.nl-lezer Steven Vandeputte foto’s die we met jullie mochten delen. Bedankt Steven!

Bekijk ook Steven’s website Ferrari-world.be eens.

Fotoverslag Spa Summer Classic
Getagd op:

18 gedachten over “Fotoverslag Spa Summer Classic

  • 11 augustus 2010 om 11:05
    Permalink

    @ Citrofiel:

    Ik hou van Kevers, Golfje 1, Porsches en Trabantjes, telt dat? Wim heeft er ook ooit 1 gehad?

    @ Wim:

    Yanktanks: Check :marlinde:

    Verder ben ik niet land of continent gebonden. Vind mooi wat ik mooi vind. Ongeacht waar het vandaan komt….

  • 10 augustus 2010 om 23:10
    Permalink

    Klopt lincoln, in de klassiekerwereld gaat het er veel gemoedelijker aan toe. Goed voor de gemoedsrust om af te wisselen met autoblog dus. 😉 Waar ik met sommige modellen helemaal niets heb als ze nieuw zijn, kan ik ze opeens wel waarderen als ze na vele jaren in andere kringen circuleren.

    Hoewel, kan ik dat wel zeggen met mijn leeftijd? We zullen zien of ik over dertig jaar de huidige VAG-gers wel weet te waarderen. :mrgreen:

  • 10 augustus 2010 om 23:01
    Permalink

    @Pallas .. laat je niet bang maken hoor ..

    hier is niemand nationaliteit gebonden of heeft zich verloren in zijn voorkeur ..
    althans .. ik heb het nog niet meegemaakt .. en hoop dat dan ook nooit mee te maken ..
    plaats hier een item over bijv. de Borgward Isabella coupe (hint hint) en iedereen doet een duit in het zakje ..

    en @de sjonnies komt dan waarschijnlijk met een verhaal over de frapsomhaalbeweegpal die bij een bepaald toerental toch wel slijtage gevoelig kon zijn indien onjuist gemonteerd d.m.v smeermiddelen met een 10% vaseline toevoeging ..

    o.k. hij vertelt het dan iets smeuiger zodat iedereen het begrijpt ..

  • 10 augustus 2010 om 22:58
    Permalink

    Geen zorgen, als het om klassiekers gaat discrimineer ik niet tussen landen of merken. Niemand hoeft voor een franse overmacht te vrezen. 😛

  • 10 augustus 2010 om 22:47
    Permalink

    Oke dan, er zijn uitzonderingen. Maar de Japanners hebben nog niet zo’n klassiekerhistorie natuurlijk. Als het in verhouding met het aantal modellen moet, dan kunnen we volstaan met één Jappenliefhebber. Wie o wie? 😉

    Lol @ Francofielen-stop. 😆 Ik zie het al voor me, bij het aanmaken van een profiel krijg je de vraag:

    Welk land heeft, qua automobielhistorie, uw voorkeur?

    A. Groot-Brittannië
    B. Frankrijk
    C. Italië
    D. Duitsland
    E. US of A
    F. Japan

    Braaf zou ik antwoord B invullen, waarna er een pop-up verschijnt:

    FOUT! Het is u bij dezen verboden deze site te bezoeken, dit IP-adres is vanaf nu geblokkeerd.

    :mrgreen:

  • 10 augustus 2010 om 22:37
    Permalink

    We doen wel degelijk aan Japanners, alleen veel te weinig… Denk aan de Datsun Fairlady van laatst. Pracht auto!
    Een Honda S800, Datsun 240Z, een Toyota Celica van de eerste serie of een Mazda Cosmo zijn ook gewoon erg lekker. Vergeet ik nou de Toyota 2000 GT? 😳

    En wat de sjonnies en Hocks betreft: Klopt! Bij deze heb ik dus een Francofielen-stop ingelast :mrgreen: 😉

  • 10 augustus 2010 om 21:43
    Permalink

    De sjonnies en Hocks zijn beide ook best wel francofiel geloof ik hoor… Lincoln is natuurlijk pro-USA, en ik kan me er ook wel in vinden. Een echte Duitsland-liefhebber hebben we geloof ik zelfs helemaal niet. 😯 En Japanners… Tsja, daar doen we gewoon niet aan hier! 😛

  • 10 augustus 2010 om 21:21
    Permalink

    Hier spreekt de grote boze baas 😀
    Welkom Pallas!

    Gelukkig eindelijk wat meer Francofielen hier. Anders zou mijn Anglofilie of Italofilie veel te veel gaan overheersen. Nou nog wat meer liefhebbers van Yank-tanks en Germanen, en we zijn een mooi gemengd gezelschap.

  • 10 augustus 2010 om 21:12
    Permalink

    @Pallas: Welkom! 😉 Zoals ik al had gezegd, het is hier kleinschaliger en het tempo ligt lager. Past bij de gemiddeld lagere snelheid van de hier besproken automobielen zullen we maar zeggen. Even geduld nog, je wordt vast zo wel welkom geheten door de grote boze baas. 🙂

    @de rest: Pas maar op, het citrofilisme wordt hier nu nog sterker vertegenwoordigd! 8)

  • 10 augustus 2010 om 16:35
    Permalink

    Wat een leuke site is dit! Heb mij op advies van Citrofiel aangemeldt.
    Ben nog wel even zoet met lezen van de oude artikelen.
    Ga zo door.
    Hoop in de (nabije) toekomst zelf ook bijdragen te kunnen leveren.

  • 9 augustus 2010 om 14:41
    Permalink

    Ed dan zo’n Honda S800 coupe op een autotrailer, helemaal in de kleur waar ik hem dolgraag in zou willen hebben, Japanese Yellow. Helemaal alsof ‘ie spiksplinternieuw uit de doos is gekomen.
    Fantastisch dat iemand zoiets doet.

  • 8 augustus 2010 om 18:25
    Permalink

    @Hocks: Kun je misschien aangeven hoe je daar bij het aanbod komt? Helaas zit die site namelijk zonder nieuwe link bij een nieuwe pagina, dus je verwijst nu gewoon naar de homepage. En ik kan die SD1 niet vinden…

  • 8 augustus 2010 om 11:05
    Permalink

    De Bastos TWR Rover 3500 Vitesse, heb ik in zijn hayday zien rijden met Tom Walkingshaw op Spa. Gingen Turbo en ik altijd naar toe.
    De auto heeft jaren later op de Meir in Antwerpen boven bij de Renault dealer gestaan.
    Leuk dat’ie af en toe wordt uitgelaten…..

  • 7 augustus 2010 om 08:58
    Permalink

    Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit! Had ik ook best willen weten dat dat er was. Nou ja, volgend jaar beter….

  • 7 augustus 2010 om 00:52
    Permalink

    Ik dacht, ach joh, voor die mooie foto’s geef ik hem ook eens een pageview op zijn site. Maar wauw! Dat is een aanrader! Mooie foto’s van echt allerlei evenementen in de gallery. Hij staat bij mijn favorieten om eens nader te bekijken en om regelmatig te checken op nieuws. 😀

  • 6 augustus 2010 om 21:44
    Permalink

    zo .. nu betrap ik mezelf op absolute onkunde op dit gebied ..
    ik wilde ooeeh/aaaah en moeilijk doen over De Tomaso ..
    maar het is waarschijnlijk de minst interessante auto op het veld ..
    zowel technisch als historisch ..
    werd effe meegezogen in een zweem van mistiekerigheid nog meer onkunde ..

    ene .. die Maserati 224 zal toch wel op het parkeer terrein gebleven zijn ??
    leuke foto,s trouwens .. zijn er zelfs een paar met een artistiek randje ..

  • 6 augustus 2010 om 21:13
    Permalink

    Oei, dat zijn wel een heleboel bekende gezichten. Jammer dat de foto’s geen captions toelaten . . . Blauwe 289 Cobra is een hele knappe FIA rep van Cobra Wizard Barry – mij iets te knellend – en de gele D type is de rep van de Falce bros. Jon Minshaw toert tegenwoordig in een nieuwe E rond. Geen idee wat dat voor de komende 6 uurs betekent. Was ie rap?

Reacties zijn gesloten.