Helaas dit keer geen rijdende maar stilstaande exemplaren. Op een rijdende Super 7 na, maar geen idee of dat een oldtimer was of niet. Daarentegen hebben we wel erg veel mooi spul gezien. Wat te denken van de John Player Special F1 auto van Lotus bijvoorbeeld?
Je zou er bijna zelf door gaan roken, zo mooi ziet online casino game die eruit. Maar ook stonden er de auto van Ian Burgess, een Lancia Delta S4 group B rallyauto en nog veel meer ander lekkers. Maar ook een racende Opel Kadett  Kortom: Enjoy!!!!

essen_race59

Tekst en foto”s : Kevskistyle & matthijsblom

(Historische) Racewagens Essen Motorshow 2009
Getagd op:

13 gedachten over “(Historische) Racewagens Essen Motorshow 2009

  • Pingback:Techniek: Het Brandstofsysteem

  • Pingback:Essen Motorshow 2009 Vrijdag 27/11/09

  • 6 december 2009 om 20:13
    Permalink

    Bwahahahah, nee dpoe maar niet idd. Maar denk dat het op jouw kleur wel mooi zou staan. seg maar door de handvaten heen op die hoogte over de gehele lengte van de auto…. Maar goed, jou auto, jou ding….

  • 6 december 2009 om 19:25
    Permalink

    @ Klassiekersrally:

    Als je ecvht wat unieks wilt, dan moet je eens gaan kijken naar verkoperen. Kunnen ze bij een verchromer doen, en is nog goedkoper ook. Als je chroom wordt dan koper. best een mooi effect al moet je er wel van houden….

  • 6 december 2009 om 19:21
    Permalink

    Gold Leaf op de Morris? Ben je helemaal gek geworden!? 😉
    De Morris is Connaught Green, en naar mijn bescheiden mening is dat de mooiste kleur voor die auto.
    Dus geen rood-witte two-tone gescheiden door een goudkleurige bies. En geen goudkleurige wielen op de Morris, thanks…
    Wil het wel eens Photoshoppen, als ik tijd over heb 8)

  • 6 december 2009 om 19:18
    Permalink

    @ Lincoln:

    Dat was de kever. Inmiddels is het de VW Golf….

    De kever in kwestie hier op de foto is volgens mij geen echte kever, maar een sillouette racer. Als ik me niet vergis is de running gear van een polo GTI afkomstig (120Pk) en voor de rest buizenframe en polyester. Maar ik kan het mis hebben. Dacht dat dit een funcup deelnemer was namelijk….

    @ Klassiekerrally:

    Goid Leaf niks voor op de Morris?

    @ de sjonnies:

    Ver na mijn tijd, maar ook ik vind die kadett best wat hebben eigenlijk. Zal ook aan het wit liggen. Meeste die ik ken waren ornaje/geel achtig. Daar wil je nog niet dood in gevonden worden….

  • 6 december 2009 om 17:11
    Permalink

    De Kever was een klassenloze auto, de Kadett was echt een burgerbak. Wat is tegenwoordig een burgerbak? Ik zoek ’t in de hoek van Hyundai of Kia, maar zelfs die merken maken tegenwoordig acceptabele gebruiksvoorwerpen…

  • 6 december 2009 om 17:08
    Permalink

    ja ja .. de Kadett het wat te weeg gebracht ..
    maar regelrecht bijzonder is dat de Beetle altijd een cult-status met zich meebracht ..
    de meest geproduceerde auto die niet burgelijk kon/kan worden ..

    ik probeer een equivalent te vinden voor de Kadett van vandaag ..
    maar door de surplus aan modellen lijkt me dat onmogelijk .. help effe ..

  • 6 december 2009 om 16:52
    Permalink

    Ik heb nog niet helemaal jouw leeftijd bereikt, maar dacht/denk precies zo over die Kadettjes… 🙂

  • 6 december 2009 om 16:50
    Permalink

    JPS was wel mijn tijd, en Opel Kadetts ook, nooit gedacht dat ik later positiever over die ‘hokken’zou gaan denken, vroegâh reden daar mensen in op wie je niet wilde lijken (burgers)

  • 6 december 2009 om 15:02
    Permalink

    Ik heb niet zo veel met de legendarische JPS kleuren. De Gold Leaf livery spreekt me veel meer aan. Mijn (toekomstige) Elise is ook getooid met die kleuren.

Reacties zijn gesloten.