Achter alles wat je verwijdert doemen nieuwe uitdagingen op. Is geen wijze spreuk van een of andere oude Griek, maar is een waarheid als een koe die iedere restaureerder kent. Gelukkig vallen de uitdagingen tot nu toe nog reuze mee.

Beide spatborden zijn inmiddels verwijderd, de lasnaden grotendeels vlakgeslepen en veel onderdelen gereinigd en gezandstraald. Het rechterspatbord moet nog wat bijgewerkt worden, maar het linker spatbord is in prima staat. De linker dorpel l

ijkt vooralsnog ook keihard te zijn. We zullen het binnenkort zien…

Nu beide spatborden er toch af zijn, plaatsen we de strips die de naad tussen carrosserie en spatbord afdichten ook terug. Maar niet voordat we ze hebben laten verzinken, want het zijn nogal notoire roestdingen… Na het verzinken proplas ik ze vast en behandel ze zo goed mogelijk.

Als volgende klus staat het vervangen van de rechter dorpel op het programma. Wordt vervolgd…

zp8497586rq
MGB deelrestauratie, deel 4: Ingrijpender dan gedacht
Getagd op:

5 gedachten over “MGB deelrestauratie, deel 4: Ingrijpender dan gedacht

  • 23 augustus 2010 om 13:58
    Permalink

    Shit, mijn maat heeft een Lincoln uit die periode maar weggegooid.
    Vond ém supercool, zwart met creme leer.
    Is nu zo groot dat’ie door de brievenbus past.

  • 22 augustus 2010 om 20:35
    Permalink

    @ lincoln: Foto’s! 🙂

    Helaas is ’t niet mijn werkplaats en doe ik tot nu toe al ’t werk nog buiten. Hopelijk is er vanaf morgen even een plaatsje binnen, anders kan ik de dorpel niet vervangen…

  • 22 augustus 2010 om 19:11
    Permalink

    heb laatst een 1990 Ford Crown Victoria LTD lijken-wagen gekocht ..
    en wilde iets weten over het air-ride system ..
    totaal geen informatie op het net ..
    tis ook niet moeders mooiste natuurlijk .. en/dus ook niet begerenswaardig ..

    kom bij fordforums.com een Brit (what else) tegen die had daar 28 pagina,s neer geknikkert met foto,s en tekst over de restauratie van zo,n exact dezelfde bak !!
    maar die man leek onvermoeibaar en eeuwig enthousiast ..
    doet al zijn werk op straat !!
    en dan heb ik het over .. zijn ladderchassis er onder vandaan trekken en laten powdercoaten ..
    zelf delen chassis kopieeren en lassen ..
    zijn blok/bak er uit trekken en zelf reviseren (wat waarschijnlijk niet nodig was) ..
    je kan het zo gek niet bedenken ..
    en zeker niet als je weet dat ik een “perfecte” heb gekocht voor de schrootprijs ..

  • 22 augustus 2010 om 18:49
    Permalink

    zo zo .. een elektrieke antenna .. rot eruit dat ding ..
    daar bestaan veel elegantere oplossingen voor .. voor 2 tientjes weet je alles ..

    vul-plaatjes goed bewaren of vervangers maken .. en weten waar ze terug moeten ..
    dat zijn dingen waar je geen vergissingen in moet maken ..
    kan je plaatwerk heel raar van op elkaar aansluiten ..(ervarings deskundige) ..

    mooie werkplaats heb je trouwens .. naar jouw idee niet groot genoeg natuurlijk ..
    maar troost je met de gedachte dat een werkplaats NOOIT groot genoeg is ..

    en idd .. pas op voor de sniper .. op een gegeven moment moet je jezelf remmen ..
    anders wordt het friemelen in de marge ..
    geef de dingen die je storen een dikke lik verf en schroef die meuk terug ..
    out of sight out of mind ..
    dat zat nml al jaaaaaaren goed .. dus gaat nog wel 40 jaar mee ..
    Owatrol is je vriend ..

  • 22 augustus 2010 om 17:53
    Permalink

    ’t is Super romantisch, dat restaureren.
    Zoek nog een Saviem SG2 bestelwagen om als period transporter de Renault 8 dalijk rond te trekken.
    Maar dan denk ik aan de snelheden waar zo’n ouwe Diesel toe in staat is en het werk dat zo’n oud sjouwertje met zich mee brengt en ineens is de Mercedes Sprinter met 130 paarden een veel mooier alternatief.
    Ik heb ook altijd last van het ‘veel te diep gaan syndroom’ om er daarna meestal het bijltje bij neer te gooien. Want dat is de sluipmoordenaar van iedere restauratie.

Reacties zijn gesloten.