De MG is weer wat lichter geworden door het verwijderen van alweer een stuk dorpel. Na op een aangename werkhoogte het plaatwerk schoongeborsteld te hebben, liet ik de MG toch maar snel weer zakken, want ik vond het geen fijn idee dat de auto op de vorken van de heftruck stond. Het slijpwerk heb ik dus gewoon weer op de knieën gedaan. Buiten- en binnendorpel zijn slecht, maar vreemd genoeg is de zogenaamde 'castle section', oftewel het onderste deel van de dorpel nog behoorlijk goed. Wel aangeroest, maar nergens dun geworden. Daar heb ik nu dus Cap

rotech op gesmeerd. Eens kijken hoe dat er uit gaat zien. Vervangen kan altijd nog, mocht het resultaat me niet aanstaan…

Oh ja, ik zag wat bobbels in de lak op het achterste deel van de dorpel. Uiteraard kon ik de verleiding niet weerstaan om te gaan slijpen. De gaatjes in de buitendorpel deden me besluiten om ook daar de haakse slijper in te zetten. Ik werd beloond met een homp opgedroogde modder, roestgaten (niet voor niets geslepen!) en een Dowidat steeksleutel 8-9 mm. Mijn dag kon niet meer stuk, dat zullen jullie begrijpen!

zp8497586rq

6 reacties

  1. Wim, ben ook zo als jou begonnen, maar je komt uiteindelijk zo veel tegen, dat ik besloot om de “auto” maar geheel te ontmantelen om vervolgens alles opnieuw op te bouwen.

  2. ik kan me voorstellen dat je het geen prettig idee vindt zo op die vorken ..
    vooral zonder die schermen en deuren ziet het er vrij fragiel uit ..

    ik heb hier 3 amerikanen met met een bumperkrik ..
    da,s ook zo,n naar gebeuren om te gebruiken ..
    kan je de halve auto optillen (en die zijn zwaar) aan een vierkante cm chroom ..
    staan slap in de veren dus je moet nog een flink eind tillen ook ..
    de bumper die in ontspannen houding 5 cm van je koplampen staan tordeer je er dan tegenaan ..
    pijnlijk om te zien .. maar het komt altijd allemaal weer netjes op zijn plaats ..

  3. ‘t is gelukkig wel een echte MG, hij heeft la corrosion of Demis Roestoss op alle bekende plekken.
    En werken op heftrucklepes hoeft niet gevaarlijk te zijn, lepels uit elkaar zetten en er iets tussen doen van rubber of hout zodat metaal op metaal gemeden wordt.

    1. Lepels stonden zo ver mogelijk uit elkaar en er lag hout onder de auto, maar ik vond ‘t toch niet prettig…
      De hoeveelheid roest valt me overigens nog steeds niet tegen. De hoeveelheid tijd die ik aan de MG kan werken wel, helaas 🙁

  4. Eigenlijk zou je die sleutel een prominente plaats op/in de auto moeten geven. Zo’n ontdekking wil je nooit vergeten. :mrgreen:

Comments are closed.