Geen categorie

Spa Six Hours: Scheiden doet rijden!

Onder de noemer ‘voortschrijdend inzicht’ heb ik de conclusie getrokken dat het ombouwen van enkel de motor en versnellingsbak een betere optie is dan het verwisselen van de complete unit met subframes. Veel te technisch allemaal? Ok, dan probeer ik het anders: de motor is vrijdag uit de Morris verwijderd, maar de voorwielophanging is op zijn plek blijven zitten.  Dat heeft als grootste voordeel dat de Hydrolastic vering niet opnieuw op druk gebracht hoeft te worden. Ook hoeven de remmen niet ontlucht te worden. Nu we het daar toch over hebben: ik heb ook besloten om de rembekrachtiger niet te monteren. De Morris remde altijd erg goed en ik heb geen zin om de noodzakelijke wijzigingen uit te voeren, hoe klein die ook zijn…

Morris 1300 Super de Luxe
Morris 1300 Super de Luxe
Morris 1300 Super de Luxe
Morris 1300 Super de Luxe

Zaterdag 15 augustus ga ik de Austin motor van het subframe scheiden. Na enkele kleine -maar noodzakelijke- transplantaties van de Morrismotor naar de Austinmotor kan de krachtbron uit de Austin 1300 GT dan op zijn nieuwe plekje in de Morris 1300 Super de Luxe gehesen worden.

Austin 1300 GT compleet geslacht
Austin 1300 GT compleet geslacht

Spa in de Morris? Ik zie het steeds positiever in!

[mappress]

20 reacties