Elke autoliefhebber hoort de film C’était un rendezvous‘ te kennen. En Klassiekerrally.nl biedt de échte die-hard liefhebber nu de kans om in de huid van regisseur Claude Lelouch te kruipen. Hij gebruikte voor de filmopnamen namelijk een Mercedes Benz 450 SEL 6.9, waar hij een camera aan bevestigde. En wij hebben zo’n Autobahn-mastodont voor jullie gevonden. Wellicht is aan deze Werkelijk Waanzinnige Webvondst enig sleutelwerk nodig, en misschien vindt je de Amerikaanse specificaties niet zo fraai, maar daar is waarschijnlijk vrij eenvoudig iets aan te doen.

Voor € 7.500,- ben je de eigenaar van een 6.9 in zwarte lak (origineel was de auto Blattgrün, mooooi…), voorzien van nieuwe veerbollen, een lederen interieur, een harde carrosserie en nieuwe remmen (hoewel ik niet denk dat de schijven vervangen zijn).

De 6.9 was een van de eerste auto’s die tegen meerprijs konden worden voorzien van ABS. Een ander technisch hoogstandje was het door Citroën ontwikkelde systeem dat de rijhoogte constant hield. In alle versies -behalve de Amerikaanse- kon je met een druk op de knop de rijhoogte met nog eens 5 cm vergroten. Zou tegenwoordig handig zijn met al die drempels…

Meer weten over de 6.9? Neem dan een kijkje op Mobile.de.

WWW: Mercedes Benz 450 SEL 6.9
Getagd op:    

26 gedachten over “WWW: Mercedes Benz 450 SEL 6.9

  • 13 februari 2010 om 00:02
    Permalink

    sjonnie ik heb nog een mooie sd1 staan een van derplas van 1985 kleur wit in perfecte staat.

  • 11 februari 2010 om 20:20
    Permalink

    Nu ik daar zo over nadenk…. Als je in de Seventees een SD1 had , had je wel aanzien, net als een Zwarte Saab Turbo ……Merken die het nu moeilijk hebben of zelfs niet meer bestaan.

  • 11 februari 2010 om 20:16
    Permalink

    Een SD1!!! wat was dat een sjieke verschijning in de late 70er jaren!!
    Herinnering uit mijn jeugd…. vaker meegereden met SD1 (moet ongeveer in 1979 zijn geweest) uitwedstrijden met de Hockey club..haha

    Echt een prachtige auto, wat jammer dat Rover niet met dat soort auto’s is doorgegaan, oke kwaliteit werd beter ( door Honda) maar karakter en stijl ging hard onderuit.
    De P6 en de SD1 waren vooruitstrevende ontwerpen, de rest waren meestal een soort retro design Honda, de 75 ging nog wel als ontwerp , maar was eigelijk ook wel oubollig.
    De Sjonnies: mocht je hem ter zijnertijd overnemen… ik reserveer alvast een plekje om mee te rijden om die seventees herinnering weer op te halen

  • 10 februari 2010 om 18:16
    Permalink

    @de sjonnies ..
    en bruin interieur uit die periode is BRUIN interieur ..
    dus niet een bruin stoeltje of matje .. nee .. BRUIN .. (+een beetje zwart)..
    je kan je onmogelijk voorstellen dat mensen daar vrijwillig voor kozen ..

    spoug-lelijk .. maar zo typerend .. dat mooi/lelijk een non-issue is ..

  • 10 februari 2010 om 13:49
    Permalink

    @lincoln – zeker spekkie voor jouw bekkie, is nog nix aan versleuteld en is champagne metallic met bruine verlours d’Utrecht stoffen bekleding.

    @klassiekerrally ; de gebruikelijke punten in de achterschermen, maar ik heb ze grondig schoongemaakt, ik ben trouwens van plan er van het voorjaar een topic over te schrijven met de trotse eigenaresse erbij.
    Ze zit op een kussentje als ze rijdt, de schat !

  • 10 februari 2010 om 11:31
    Permalink

    @de sjonnies .. zoooooo gaaf .. en nog belangerijker .. super gedateerd ..
    zag een half jaar geleden toevallig zo,n ding in de bollenstreek ..
    met idd ook een ouwe knakker achter het stuur waar van ik zeker wist dat die beste man em ooit nieuw gekocht heeft ..
    het leek wel een tijdmachine ..

    als ik zou opteren voor zo,n geval ..
    dan zou het er 1 van de eerste eigenaar moeten zijn ..
    als ze over de 3de eigenaar heen komen dan moet je er gewoon afblijven ..
    dan heb je van die typische “loze bedrading half onder het dashboard vandaan” gevallen ..

  • 10 februari 2010 om 09:18
    Permalink

    Stiekem aas ik op de Rover 3500 SD 1 automaat van mijn Buuv; ze is zwaar in de tachtig en heeft de Vandenplas V8 vanaf nieuw, van mij mag ze hem momenteel niet APK laten keuren, met al die pekel rommel.
    Ik vertroetel ‘em, zorg dat de verwarming in de garage aanstaat en hou de Rover in conditie.
    Hij heeft er net een ton opstaan, een 84’er met de Philips radio uit die tijd en een boordcomputer, waar we nu allemaal om moeten lachen.
    Veel meer charme dan welke Benz ook…….

  • 9 februari 2010 om 23:07
    Permalink

    @ Hocks: Je hebt mijn gedachten over de Big Benz behoorlijk goed verwoord…
    Zelf zou ik er niet over piekeren om er een te kopen. Mijn voorkeur ligt duidelijk bij de Britse en Italiaanse auto’s. Duits is me te steriel. Toch vond ik dit wel een erg leuke WWW omdat ’t de über limousine van die tijd was. Nu heeft een beetje Golf al zoveel pk’s… 🙁

  • 9 februari 2010 om 23:04
    Permalink

    Mijn voorkeur ligt het meest bij Franse en Italiaanse auto’s, dat past gewoon het best bij me, maar ik kan ook andere modelen en merken erg waarderen, als de auto maar klopt.
    Zo een Benz is best mooi, als het maar een nette tadeloze auto is , en het liefst niet op zo een vers geel 00-BBB-B kenteken!! met gas en chromen spatbord randjes, nooit meer gewassen en maar scheuren….Jammer
    Zo reden ze er in hun eerste nadagen ook bij…
    Nee netjes , strak , mooie sjieke kleur, org nederlands met blauwe platen en een HM in het midden nummer of zo……..

  • 9 februari 2010 om 12:11
    Permalink

    Diezelfde ervaring had ik als 18/19 jarige met een 500 SEL. 240 km/u op de klok. En dat toen gewoon nog in Nederland! Weliswaar niet in de Randstad, maar tussen Zevenaar en Varsseveld…

  • 9 februari 2010 om 09:35
    Permalink

    ’t is trouwens wel de eerste wagen waar ik zelf achter het stuur de magische 200 kilometer grens mee heb doorbroken.
    Mijn toenmalige werkgever had een 450 SE, groen met van dat afschuwelijke lichte leder van binnen; we gingen een keer op ‘zakenreis’ naar het Noorden des lands en ik moest mijnheer chaufferen, trappen, trappen zei die, laat die luie Duitse donder maar werken voor zijn geld.
    Ben je 21 jaar oud en een roestige Renault 4 gewend, is dat muziek in je oren, en eerlijk is eerlijk, dat ding sleurde je zo naar de 190 / 200 km per uur toe.

  • 8 februari 2010 om 20:16
    Permalink

    Elke autoliefhebber heeft wel een lijstje van merken die super zijn en een lijstje van merken die hij helemaal niets vindt. Doe mij maar een Lancia dan. 😉 Mercedes is als comfortabele tegenhanger van het andere Duitse spul ook meer in mijn straatje, maar veel heb ik er ook niet mee.

  • 8 februari 2010 om 20:02
    Permalink

    @de sjonnies ..
    da,s iets wat ik me ook wel eens stilletjes afvraag ..
    mijn ego en gevoel van uniek willen zijn weerhoudt me ervan om het hardop te doen ..

  • 8 februari 2010 om 14:27
    Permalink

    @lincoln – Corsican twins of zo?
    Saab en BMW is voor mij ook not done, Lancia moet ik eerlijk gezegd nog proberen, maar ik heb nu al zo mijn twijfels !

  • 8 februari 2010 om 13:50
    Permalink

    @PieterA ..
    Lancia heeft ontegenzeggelijk de mooiste modellen op aarde op zijn naam staan ..

    alleen het bezitten zou mij niet gelukkiger kunnen maken ..
    iets wat uiteindelijk toch de bedoeling is van geld uitgeven ..

    die dingen komen veeeeeel beter tot hun recht in andermans garage ..
    en dan ben ik nog capabel om oprecht jaloers te zijn ..
    (jaloers in positieve zin dan) ..

  • 8 februari 2010 om 13:49
    Permalink

    Een 600 Pullman van vroeger ok, maar dit is hem voor mij absoluut niet….

  • 8 februari 2010 om 13:24
    Permalink

    @de Sjonnies ..
    er is ook nog een ander aspect ..
    een soort van 6de zintuig hocus pocus ..
    er zijn merken die ik niet kan adopteren .. en ik weet niet waarom ..
    dat zijn onder andere MB Chrysler AMC BMW Saab Lancia ..
    heb geen idee waar dat vandaan komt ..

    met een verrotte Panda of 205 kan ik gelukkiger zijn iig ..

  • 8 februari 2010 om 12:53
    Permalink

    Kijk, dit is nog eens de naam ‘slee’ waard. Prachtig interieur trouwens, geen overdaad en het ziet er allemaal vrij ‘fijn’ uit voor een Benz.

  • 8 februari 2010 om 12:19
    Permalink

    @lincoln – kan alleen maar zeggen dat ik dezelfde allergie heb, koop ik iets dat als ‘goed en betrouwbaar’ bekend staat, zie je me gestrand langs de weg staan.
    Koop ik iets waarvan een ieder van de betrouwbaarheid gruwt, rij ik er zo een ton op…..
    De laatste was een Range Rover 3.9 Fuel Addictive, ruim 80000 mee gereden en alleen een lek kachel radiateurtje, meer niet……

  • 8 februari 2010 om 11:05
    Permalink

    heb intussen best wel een zwikkie MB,s in bezit gehad ..
    maar heb er aan geen enkele fijne herinneringen ..
    heb nooit echt mijn “zit” kunnen vinden in MB ..
    en heb mezelf beloofd nooit geen cent meer te “investeren” in die meuk ..
    prachtige dingen hoor .. daar niet van ..

    maar niet voor mij ..

  • 8 februari 2010 om 10:29
    Permalink

    Inderdaad… Uit de tijd dat bijna 300 pk nog gruwelijk veel was en er geen SUV’s, Cross-overs en andersoortige gecompromitteerde rotzooi bestond…
    Ik mis die tijd. Ik mis die duidelijkheid.

  • 8 februari 2010 om 09:06
    Permalink

    Kijk, da’s nou nog eens een Benz toen Benz nog Benzen maakte.
    Setje Euro koplampjes erin, setje Euro bumpers er tegenaan schroeven en geen Gasbak van maken, als je hem op gas zet, dan kun je je deze auto niet veroorloven.
    Naar goed USA gebruik zal íe wel fully loaded zijn, dus een goeie machine om als Jacobse en van Es door Den Haag te tuffen…..

Reacties zijn gesloten.