Als je vandaag de dag met een exotische wagen rondrijdt, mag het geen verrassing zijn dat camera's en gsmcam's als een bezetene flitsen wanneer je voorbijrijdt. Elke zichzelf respecterende autosite heeft wel zijn 'Gespot' reeks. Maar hier bij Klassiekerrally.nl doen we de dingen graag nรฉt dat beetje anders; moderne sportwagens zie je vaak genoeg, wij beloven u met de 'Classics gespot' reeks enkel fijne foto's van oldtimers in hun natuurlijke habitat! (nee, niet het pompstation of de garage ๐Ÿ˜‰ย  )

En welk merk is meer gepast om het spits af te bijten dan het stijgerende paard, waarvan we nog steeds niet weten waarom haar staart omhoog wijst!s5001342

De Ferrari Mondial 3.2 Quattrovalvole Cabriolet

De Ferrari Mondial, de eerste Ferrari die afweek van de conventionele manier van naamgeven (cijfers), was de opvolger van de 208/308 GT4. Vreemd genoeg was de voorganger getekend door Bertone, terwijl op de Mondial een label zit met 'Designo Pininfarina'. Dat terwijl de auto's eigenlijk niet zoveel verschillen, noch esthetisch, noch mechanisch. Want de motor die de eerste Mondials uit 1980 voortstuwde, was dezelfde V8 met brandstofinjectie als van de 308 GTBi/GTSi. En om met die 214 pk te kunnen spelen, werd voor de Mondial hetzelfde chassis als dat van de 308 gebruikt.

Maar we hebben het hier weliswaar niet over de Mondial 8 van 1980-1995, maar over de 3.2 versie uit 1985-1989. Deze kon genieten van een zeer gezonde 270 pk dankzij een geupdate versie van de V8 Quattrovalvole. Want zelfs toen vond men 214 pk niet onmiddellijk i

ets om warm van te worden.
Deze Mondial is gespot in Knokke, aan de dijk. Een locatie waar je zo'n auto wel verwacht!

s5001331s5001332s5001336s5001334s5001341
s5001339s5001333s5001340Ferrari 3.2 Mondial Cabriolet

zp8497586rq
Gespot: Ferrari Mondial 3.2 Quattrovalvole Cabriolet
Getagd op:

8 gedachten over “Gespot: Ferrari Mondial 3.2 Quattrovalvole Cabriolet

  • 7 juni 2009 om 22:31
    Permalink

    Bedankt! Ik moet toegeven dat ik ongelofelijk trots ben op mijn redacteurschap, het is altijd een fantasietje geweest van me om een autosite mee draaiende te houden. ๐Ÿ™‚ Maar dat betekent ook dat ik het klassiekernieuws veel beter in het oog zal moeten houden!
    Plus: you better! ๐Ÿ˜ˆ Het zal hier nog heel gezellig worden, op ons blogje! ๐Ÿ˜€ Want er kijken nog meer bekende ABers (klink stoerder dan ‘top reaguurders’ :mrgreen: ) op klassiekerrally, zoals lincoln (hoe geregeld weet ik niet), JANUS denk ik ook…

  • 7 juni 2009 om 22:22
    Permalink

    ๐Ÿ˜ฏ Christophe is nu moderator?! Dat ‘vla is de baas’ bij mijn vorige reactie typte ik zonder dat door te hebben. Nu moet ik zeker weten bang worden! ๐Ÿ˜€

    Gefeliciteerd Christophe! Moving up in the world. Nu moet ik klassiekerrally echt in de gaten gaan houden naast autoblog…

  • 7 juni 2009 om 17:39
    Permalink

    Toyota Corolla 1.6 TC, Arams daily hack.
    Ik hou wel van de Mondial. Ziet eruit als een mooi exemplaar deze.

  • 6 juni 2009 om 20:15
    Permalink

    Je moet de auto’s kiezen die je zelf leuk vindt hoor! Dat levert de meest verrassende resultaten op.

  • 6 juni 2009 om 19:07
    Permalink

    Goh, zoek die eens in Belgiรซ! ๐Ÿ˜ฎ Ik zal mijn best doen, maar het moeten ook wel toonbare exemplaren zijn, in de juiste omgeving รฉn met HQ foto’s uiteraard! Maar ik heb zo’n voorgevoel dat dat wel snor zit, het wordt zomer en we weten allemaal wat dat betekent! ๐Ÿ˜›

  • 6 juni 2009 om 18:54
    Permalink

    Underdogs… Daar valt de HF Integrale denk ik niet onder. Vaak zijn het de minst gewilde auto’s van een merk. Zoals onze Morris 1300. Of een Lamborghini Urraco. Een Maserati Biturbo (die hoekige) is ook een goed voorbeeld. Of een Austin Allegro.
    Het zijn ook zeker niet de beste auto’s, maar ik vind het altijd wel leuk om ze te zien.

  • 6 juni 2009 om 18:30
    Permalink

    Ik heb al een nieuw onderwerp klaar, iets wat jou (ondermeer) ten zeerste zal aanspreken! ๐Ÿ˜‰ Maar ik denk dat er beter een soort van regelmaat is voor een item in de reeks ‘gespot’. Twee keer per week mss…
    Hoekige Ferrari’s vind ik ook wel (op een vreemde manier) mooi, maar ik kan ze moeilijk uit elkaar houden. ๐Ÿ˜› Er is wel รฉรฉn reden waarom ik de Mondial niet zou aanschaffen (hoewel het de goedkoopste Ferrari is): zijdelingse steun in de stoelen, kan wel eens lastig worden…
    Verder: underdogs zijn cool, maar moeilijk te vinden! Vooral in steden waar het grootste/duurste/apartste/opvallendste primeert. Maar wat zou je dan een underdog noemen? De Lancia Delta HF Integrale? Of nog lowprofile-er?

  • 6 juni 2009 om 18:00
    Permalink

    Fijn verhaal Christophe, hopelijk volgen er nog veel meer!
    Ik vind de Mondial wel mooi. Maar ik hou dan ook wel van underdogs…

Reacties zijn gesloten.